    From: adam <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    Date: Wed, 22 Sep 2021 23:48:52 +0200

    > dada, jak naddejdzie arktyczna zima stulecia, prognozowana przez NASA, to -20 C
    będzie przez 3 miesiące i nawet grzałka 10 kW nic nie da, bo będą wyłączenia energii
    elektrycznej, a caly dom zamarznie od dachu po piwnice.

> [...]
    >
    > W 4 lutego 2021 w Kanadzie było -60 C
    >
    > Takie mrozy nie dotrą do Polski ale -30 C będzie spokojnie i to nie dzien a może
    miesiąc i dlużej.

    > Mimiec nie ma kasy na grzanie całego domu zimą i siedzi w jednym pokoju, bo tylko
    ten ogrzewa.

    > Pompa ciepla typu klimatyzacja ma główne przeznaczenie na ciepłe rynki azjatyckie.
    >
    > Mrozów tam nie ma, bo jest cieplo i klima chłodzi a nie grzeje
    > a jak grzeje to napowietrznie, bez centralnego ogrzewania.
    >
    > Kto tego nie doczyta w manualu klimatyzacji i zacznie ją używać jako zimową pompę
    ciepla, tego czeka niemila niespodzianka

    > Sprzedawca sprzeda klimatyzację jako pompe ciepla bo więcej zarobi,
    > instalator zainstaluje, bo zimą tam nie mieszka,
    > a potem mrozy arktyczne i trzeba meble spalić aby nie zamarznąć.
    >
    > Kanadyjczycy to wiedzą i znają i mają zapasowe agregaty prądotwórcze Diesla, a
    ciepło generowane wykorzystuja do ogrzewania.

    > Gdy nadejda arktyczne mrozy, parownik pompy na dworze zamarznie, zamarznie
    wentylator i to niezależnie czy to będzie monoblock czy nie.

    > Jak pompa ciepła nie ma w manualu pracy do -30 C, a żadna klima tego nie ma, to
    taniej wyjdzie kupic 10 lodówek i skraplacze wstawić do pokoju, bo to też pompy
    ciepla, a używane mozna dostać za frico.

    Nie przemawia do mnie to co piszesz.
    Dlaczego porównujesz Kanadę z Polską?
    Skąd NASA wie, że w Pl będą arktyczne mrozy w roku dwa tysiące którymś
    tam? Skoro najlepsi fachowcy nie wiedzą jak będzie pogoda za dwa tygodnie?

    Arktyczne mrozy w Pl będą na pewno, tak jak już bywały dawniej. Ale
    kiedy będą, tego nie wie ani NASA, ani górale, ani żaden jasnowidz.
    Jedyne w miarę rozsądne prognozowanie to określenie trendów na
    najbliższe kilka lat na podstawie trendów z ostatnich lat. A te mówią,
    że może trafić się temp ok -15 (nawet -20) przez ok 10 dni. I to
    wszystko. Żadnych arktycznych mrozów trwających od listopada do marca
    nie da się na podstawie tego przewidzieć. Tak jak rok temu nikt nie
    wiedział, że za chwilę przyjdzie do nas taka piękna zima.