    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 22 Sep 2021 15:02:41 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    From: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 22 September 2021 at 23:48:54 UTC+2, adam wrote:
> [...]
    będzie przez 3 miesiące i nawet grzałka 10 kW nic nie da, bo będą wyłączenia energii
    elektrycznej, a caly dom zamarznie od dachu po piwnice.

    ciepla, tego czeka niemila niespodzianka

    ciepło generowane wykorzystuja do ogrzewania.

    wentylator i to niezależnie czy to będzie monoblock czy nie.

    taniej wyjdzie kupic 10 lodówek i skraplacze wstawić do pokoju, bo to też pompy
    ciepla, a używane mozna dostać za frico.
> [...]
    > Jedyne w miarę rozsądne prognozowanie to określenie trendów na
    > najbliższe kilka lat na podstawie trendów z ostatnich lat. A te mówią,
    > że może trafić się temp ok -15 (nawet -20) przez ok 10 dni. I to
    > wszystko. Żadnych arktycznych mrozów trwających od listopada do marca
    > nie da się na podstawie tego przewidzieć. Tak jak rok temu nikt nie
    > wiedział, że za chwilę przyjdzie do nas taka piękna zima.
    Skąd NASA wie, że w Pl będą arktyczne mrozy w roku dwa tysiące którymś
    tam? Skoro najlepsi fachowcy nie wiedzą jak będzie pogoda za dwa tygodnie?

    To trywialne.
    Tylko NASA ma sondy latające wokół słońca, skanujące jego aktywnośc i lata 2020/21/22
    to lata minimum aktywności solarnej w cyklu 11 i 22 letnim, a skoro wodospady Niagara
    zamarzły rok temu, to także minimum w cyklu 100 letnim, bo wodospady zamarzaja co 100
    lat

    Wszyscy to przewidują i dlatego gaz na giełdach zdrożal o 600% rok do roku, węgiel o
    100%, prąd o 100%

    Przewidywanie pogody do miesiąca jest standardowo wykonywane dla vipów, korporacji
    i metoda jest oparta na jet streamach
    Sam z tego korzystałem od lat, ale Uniwersytet San Francisco tych analiz zaprzestał,
    pewnie z braku kasy