    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    <61498159$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <siejcg$fb6$2@dont-email.me>
    <o...@l...harvard.local> <20210922104959.5ccd8d4d@mateusz>
    <o...@l...harvard.local> <20210922114427.7b0255ea@mateusz>
    <sif5tn$i3i$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
    <20210922152929.65c51a56@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@m...lan>
    <o...@l...harvard.local>
    <2...@m...lan>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@m...lan>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@m...lan>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@g...com>
    Date: Thu, 23 Sep 2021 07:52:58 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2021 o 23:41 a a <m...@g...com> pisze:

    > Parametry pompy ciepła są liczone dla ogrzewania wodnego , centralnego
    > ogrzewania.

    Podaj te parametry klimy/PC, które są liczone dla ogrzewania wodnego i są
    inne niż przy ogrzewaniu powietrznym.

    > Klima pracuje na krótkich przyłączach

    i dlatego producenci klimatyzacji prześcigają się w podawaniu długości
    dopuszczalnych ciągów.
    W domu mam klimę kanałową - przyłącze między jednostką wewnętrzną a
    zewnętrzną ma około 20m i 6 m różnicy poziomów.
    50m między parownikiem a skraplaczem w klimach to teraz praktycznie norma.
    Ta Toshiba, którą linkowałem ma max rurociągów 75m i 30m różnicy poziomów.
    Rozumiesz te liczby? Może podać czynnik na wysokość 30m, możesz ją oddalić
    od skraplacza/domu na 70m. Jak masz dużą działkę to wybudujesz sobie
    betonowy kurnik z półmetrowego żelbetu w odległości 70m od domu i choćby
    gały srały żadne infradźwięki do Ciebie nie dotrą. A już na pewno będą
    mniej odczuwalne niż te z lodówki.

    Piszesz jak zwykle głupoty aby pisać.

    > i pompa obiegowa ma zredukowaną moc, gdyż nie musi pokonywac oporów 100
    > metrów instalacji wodnej i 2-3 poziomów grawitacji

    klima nie ma pompy obiegowej. Czynnik między skraplaczem a parownikiem
    przemieszcza się pod wpływem ciśnienia wytworzonego przez sprężarkę.

    > Pompa obiegowa w pompie ciepła dla celów centralnego ogrzewania musi
    > mieć znacznie większą moc, gdyż pompuje medium wodne, rozprowadzane po
    > calym domu

    pompa obiegowa CO w pompie ciepła jest taka sama jak pompa obiegowa w
    kotle gazowym stojącym obok czy też "śmieciuchu". Jej moc i wysokość
    podnoszenia jest dobrana do typowych domków jednorodzinnych i oczywiście
    mocy grzewczej pompy.

    > i inne są parametry wymiennika skraplacza w monoblocku, gdyz tej wody w
    > instalacji jest wielokrotnie więcej i musi być intensywniej grzana, aby
    > na powrocie temperatura nie spadała radykalnie poniżej 20 C, bo wtedy
    > pozostana niedogrzane pomieszczenia.

    w mojej instalacji mam prawie 2t wody (2000 litrów). Co to z nowa fizyka w
    której moc pompy zależy od ilości wody w instalacji? :-) Na hydraulice też
    się niestety nie znasz.

    Tyle postów w tym wątku już na tłukłeś ale nie przyswoiłeś ani grama nowej
    wiedzy. Dawałem Ci linki do prostych schematów gdzie była opisana zasada
    działania PC. Jak byś chociaż tam zerknął na te obrazki to już byś więcej
    nie pisał bo byś zrozumiał, że się zwyczajnie ośmieszasz taką pisaniną.

    TG