    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    Date: Thu, 23 Sep 2021 16:46:45 +0200
    <61498159$0$551$65785112@news.neostrada.pl> <siejcg$fb6$2@dont-email.me>
    <o...@l...harvard.local> <20210922104959.5ccd8d4d@mateusz>
    <o...@l...harvard.local> <20210922114427.7b0255ea@mateusz>
    <sif5tn$i3i$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
    <20210922152929.65c51a56@mateusz>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@m...lan>
    <o...@l...harvard.local>
    <2...@m...lan>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <2...@m...lan>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    On 22.09.2021 20:50, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Mój domysł jest taki, że jeśli producent pompy
    > daje możliwość regulacji mocy, to jakiś teoretyk-konstruktor najpierw
    > tak zaprojektował pompę (płynu, nie ciepła), by miało to sens, a potem
    > nawet praktyk-pomiarowiec potwierdził to w laboratorium.

    Myślę że się mylisz. Do samochodu też mogę podłączyć komputer i ustawić
    obroty jałowe śmiesznie niskie, tak że będzie telepać całą budą. Czy to
    znaczy że jeżeli producent dał taką możliwość, to nie ma to zgubnego
    wpływu na działanie silnika? Ale że oprogramowanie musi być
    specjalistyczne od producenta? Dokładnie tym samym jest zmiana
    parametrów serwisowych sterownika.

    Spójrz na te zdjęcia:
    -
    https://www.hewalex.pl/public/images/product/Split_8
    50_600_A++_20190308_023643.jpg
    - https://img.archiexpo.com/images_ae/photo-mg/49862-7
    104771.webp
    -
    https://remont.biz.pl/sklep/31898-large_default/twee
    top-pompa-ciepla-ecoheat-complex.jpg

    Każda to pompa ciepła "innego producenta". Obstawiam że biorą od tego
    samego chińczyka, pokolorują obudowy, przykleją swoje logo, a w
    ustawieniach chińczyk po to daje możliwość kontroli wszystkiego żeby już
    wedle uznania każda firma spersonalizowała produkt czy będzie on do
    basenu, domu, szeregu czy czego tam jeszcze. Wtedy ten "dealer" udziela
    gwarancji dla użytkownika końcowego.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz