    Subject: Re: Powietrzna pompa ciepła wysokotemperaturowa
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sun, 26 Sep 2021 12:49:19 +0200

    > W zasobniku CWU? Idea podgrzania CWU to chyba sprowadza się do "jak
    > najszybciej" więc nie możemy mówić o taktowaniu, bo teoretycznie PC
    > powinna wtedy grzać z możliwie (nie zawsze jest to możliwe np. w
    > upalne dni) maksymalną mocą?

    Tyle, że moc z jaką musi pracować urządzenie grzewcze jest zależna od
    mocy przekazywania ciepła przez wymiennik zasobnika CWU.

    Ta moc wymiennika zasobnika CWU zależy natomiast od typu wymiennika,
    powierzchni wymiany oraz różnicy temperatur pomiędzy czynnikiem
    grzewczym, a czynnikiem ogrzewanym. Moc ta maleje wraz ze wzrostem
    temperatury czynnika ogrzewanego, bo temperatura czynnika grzewczego
    jest ograniczona właściwościami urządzenia grzewczego oraz prawami
    fizyki (punktem wrzenia wody).

    > Uruchamia się wtedy z "minimalną" mocą? Znaczy chodzi na najniższych
    > obrotach? Może przyczyna jest w tym że wymiennik w zasobniku nie
    > nadąża odbierać ciepła na wyższych obrotach?

    To oznacza, że moc przekazywana od czynnika grzewczego do czynnika
    ogrzewanego jest mała, a ta zaś zależy od wielu czynników, które
    opisałem powyżej.