  • Data: 2010-01-19 21:00:46
    Temat: Re: Proste przyrządy pomiarowe dla skoczybruzdy-amatora
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "arek" <n...@m...pl> wrote:
    > Widziałem niedawno w realu wyceniony na kilkadziesiąt złotych dalmierz
    > ultradźwiękowy ze wskaźnikiem laserowym. Zakres pomiaru kilkanaście
    > metrów, dkładność jakaś tam. I mam pytanie: jakie tanie a stosunkowo
    > proste urządzenie można wykorzystać jako dalmierz i poziomicę do mierzenia
    > na pochyłych działkach? Działka którą próbowałem zmierzyć taśmą ma duży
    > spadek, idzie "na ukos" względem drogi i jest mocno porośnięta badylami,
    > przez co nawet próba złapania kąta prostego względem płotu sąsiada
    > graniczy z cudem. A szerokość którą zmierzyłem była co kawałek inna - i
> [...]

    Wąż z wodą - na jakieś 20m przy fi 20mm powinien mieć niezłą dokładność
    (należy tylko zwrócić uwagę aby do środka nie dostało się powietrze). To
    będzie niwelator.
    Taśma miernicza 25m lub 50m - to jest dalmierz.
    Do wyznaczania kątów prostych użyj węgielnicy.
    Nie mam pojęcia czym zastąpić teodolit, ale na allegro widziałem już po ok.
    400zł.

    --
    Bartek