  • Date: Mon, 27 Apr 2009 08:04:51 +0200
    From: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Przedłużanie kabla pod wodą ...

    Andrzej S. pisze:
    > Prosze o jakiś genialny pomysl

    Przedłuzyłem, zatopiłem, odpompowałem.

    Po przecieciu kabla wstawilem dodatkowe 10m przewodu
    o takiej samej srednicy przekroju. Kazda z dwóch zyl
    zlutowalem, nasunalem na odkryte rany rurki termozgrzewalne,
    na calosc laczenia jeszcze jedna rurke termozgrzewalna.
    Na tak wykonane łaczenie nasunalem kawałek gumowego wężyka
    od przelewania wina. Konce wężyka sciągnąłem plastikowymi
    opaskami. Caly kabel pomocowalem do sznura trzymajacego
    pompe, tak by nie byl naprezony.

    Pompa poszla na głębokosc 18 m, w tym 14 pod lustro wody.
    Wykonane złącze przez kilka dni było ok. 7 m pod wodą.

    Z dna studni przez pierwsze minuty szło po prostu żółte błoto.
    Pracujaca pompa z wężem była baaardzo ciężka - uwaga na solidny
    sznur.

    Po 3 dniach juz prawie woda kryształ.

    pozdro
    --