    From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Przyłącze wodociągowe z kwasówki???????
    Date: Mon, 6 Apr 2009 12:10:15 +0200

    "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message
    news:grcjjg$fo9$1@inews.gazeta.pl...
    > Właśnie sąsiad mnie zastrzelił informacją...
    >
    > Chciałem ja sobie w rmach wykonywania stanu zero od racu przeciągnąć pod
    > ławą rurę PP, żeby potem mieć bezproblemowe wprowadzenie wody do domu.
    > Sąsiad mój, który już się wybudował, jest na etapie wykańczania i zajmuje
    > się problemem przyłączy już bardziej na bieżąco twierdzi, że miejscowe
    > nasze wodociągi w odróżnieniu od wszystkich innych mają szczególne
    > wymagania dotyczące rury przyłącza. Otóż podobno absolutnie nie może to
    > być PP, nie może to być nawet stalowa cynkowana, musi to być rura z
    > kwasówki.

> [...]

    Faktycznie, to nie żart, to prawda :-(
    Nawiasem mówiąc, oczywiście chodziło mi o rurę PE, nie PP, natomiast
    stanowisko wodociągu jest takie:
    dopuszczają wejście do budynku rurą PE tylko jeśli pomieszczenie, w którym
    znajduje się wodomierz jest wydzielone (łazienka z drzwiami nie jest
    pomieszczeniem wydzielonym) i posiada kratkę ściekową w podłodze. Jeśli tego
    nie ma, to albo wodomierz w studzience w granicy działki, albo do mieszkania
    wchodzi rura z kwasówki, amen. A dlaczego tak? Ano dlatego, że jeśli taka
    rura PE pęknie, to... [tu dramatycznie przedstawiona przez wodociągowego
    inspektora wizja apokalipsy, przy której potop Noego to mały pikuś był] i
    wodociąg za to nie będzie brał odpowiedzialności, ani ryzyka.

    No i teraz mam zagwozdkę. Kwasówka i licznik w domu, czy studzienka?

    J.