    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Recyrkulacja CWU inaczej
    Date: Tue, 10 Nov 2009 10:37:35 +0100

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:hdbaqq$1bn4$1@news2.ipartners.pl...

    > pewnie prosciej można,
    > ale nie konciecznie bedzie to lepiej

    Gorzej bo?

    > bardzo dobry przykład!
    > a właśnie po to bym tu zrobił gwiazdę, żeby nie trzebabyło stopniowac rury
    > celem uniknięcia wachań temperatury pod prysznicem, jak ktoś spuści wodę w
    > kibelku
    > albo odkręci wodę w kuchni...

    I tylko po to ukrywac szafki z rozdzielaczmi i ciagnac dwa razy wiecej rury
    zeby nie stopniowac innej?

    > układ rozdzielaczowy ma więcej zalet niz wad
    > jak policzysz ceny złączek (najdroższych elementów systemu)
    > to nawet specjalnie drożej nie wychodzi

    Wychodzi, wychodzi.
    Szafki, obrobka, zlaczki, rozdzielacze...

    > to że będzie troche wiecej samej rury?
    > nawet jak dwa razy wiecej byś liczyl, to dalej to są "grosze"...

    Drozszej rury wiecej, ale zlaczek mniej i pewnie wychodzi mnie wiecej na to
    samo. Ale zlaczki do pexa sa duzo drozsze. Zobacz ile kosztuje zwykla mufa
    pod baterie do pexa, a ile do PP.

    > otóż to,
    > jak robisz metodą, która nie pozwala na błedy projektowe (nie za abardzo
    > masz gdzie oblicznie skopać) to musi działać / nie ma co spieprzyc / nie
    > ma nic do zepsucia się.
    > jeden "gładki" odcinek rury od rozdzielacza do samego "kranu" tez raczej
    > sie
    > ani nie zapcha ani nie zarośnie

    Ale to tylko woda, dwie lazienki i jedna kuchnia. Szkoda sie rozwodzic.
    Ja tu jakiejs wielkiej przewagi rozdzielacza nad tradycja nie widze. Obie
    wersje dzialaja wystarczajaco dobrze do potrzeb jakie stawia nam
    rozprowadzenie wody w domu.

    Pozdro.. TK