    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Sat, 25 Jan 2014 07:23:23 -0800 (PST)
    Subject: Re: Rekuperator - zamarzający kondensat
    From: k...@g...com

    W dniu sobota, 25 stycznia 2014 15:59:47 UTC+1 użytkownik uzytkownik napisał:
> [...]
    miejscu nie wystąpią warunki do wykroplenia się wody. Ona może wykroplić się tylko na
    przegrodzie. Jeśli przekazywanie ciepła będzie odbywało się na dostatecznie dużej
    drodze to w żadnym miejscu nie ma prawa powstać taka różnica temperatur pomiędzy
    ciepłym powietrzem a przegrodą żeby był osiągnięty punk rosy. Coś takiego
    dyskwalifikuje w przedbiegach wymienniki krzyżowe. W kazdym wymienniku
    przeciwpdądowym po przekroczeniu jakiegoś granicznego dla konkretnego wymiennika
    przepływu powietrza i różnicy temperatur powietrza zimnego i ciepłego woda się
    wykropli. Jeśli producent napisał że rekuperator ma maksymalną wydajność 500m3/h i
    odzysk na poziomie 60% to ma mieć ten odzysk w zakresie temperatur pracy jaki podaje.
    A nie dopiero wtedy jak się puści na najmniejszy przepływ i jeszcze przydusi dolot bo
    na zewnątrz jest -15. Bo wtedy trzeba uzupełnić ubytek powietrza tym z zewnątrz,
    czyli go ogrzać. A to wypacza idee rekuperacji. Jak dołożyć do tego konieczność
    elektrycznego podgrzewania rekuperatora żeby nie zamarzł to wychodzi że on nie
    oszczędza energię a jest jej konsumentem w ilości większej niż oszczędza. Warunek
    bycia rekuperatormi w Polsce spełniają urządzenia o bardzo dużych wymiennikach
    przeciwprądowych. Taki mamy klimat :-). Czyli z 10 razy droższe od popierółek za 3
    tysiące z krzyżowym wymiennikiem ciepła i zamarzające przy -5 przy przepływach
    powietrza na poziomie zaduchu w domu czy mieszkaniu.

    > Pier....sz głupoty.
    >
    > Ty w ogóle nie masz pojęcia o czym piszesz
    >
    > Wytłumacz więc w jaki cudowny i magiczny sposób z tego "wyrzucanego" na
    >
    > zewnątrz powietrza znika para wodna?
    >
    > Poza tym poczytaj na temat wilgotności względnej i bezwzględnej powietrza.

    A kto powiedział że znika? To Ty i jeszcze jeden sobie to wymyśliliście. W dobrym
    wymienniku nie znika ani się nie wykrapla na przegrodzie.