    From: collie <c...@v...pl>
    Subject: Re: Rura spalinowa kozy uszczelnienie
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 4 Nov 2020 22:13:46 +0100

    W środę, 4.11.2020 o 19:40, uciu napisał:

    > ale tak nie da rady... fabryczna przelotka przez strop
    > https://askot.krakow.pl/pl/p/PLYTA-KOTWOWA-PRZEJSCIO
    WA-KFTP-KWASOODPORNA-ZAROODPORNA-IZOLOWANA-MKD-PREMI
    UM-FI250-MK-ZARY/17480

    > jest tak zwymiarowana, że od dołu na nią trzeba nasunąć rurę...czyli jest
    odwrotnie... Te nasunięciu u mnie ma około 10cm, wokół będzie wełna kominkowa....
    Inaczej tego nie ma jak podłączyć??? No chyba, że dać jakąś redukcję + sznur... ale
    to chyba bez sensu...

    No nie wiem, ale w linku jest stropowa przelotka do blaszanego komina
    wolnostojącego, a nie rura wlotowa z kominka do komina ceramicznego -
    o, taka, którą ja użyłem:
    https://www.ikominki.pl/pl/p/Przejscie-rura-stalowa-
    komin-ceramiczny-200200-2mm-Bertrams/691
    Jeśli nad stropem masz komin blaszany, a ta przelotka jest już
    zabetonowana, to niestety, ale trzeba będzie drutować, bo nie możesz
    nasuwać rury kominkowej na wlot do komina - rura musi do niego wchodzić!
    A drutowanie w tym przypadku to uszczelnianie nasuniętej na tę przelotkę
    redukcji, co zawsze grozi wydostaniem się spalin na pokój i tragedia
    gotowa.

    --
    Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt.