    From: collie <c...@v...pl>
    Subject: Re: Rura spalinowa kozy uszczelnienie
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 5 Nov 2020 00:31:48 +0100

    W środę, 4.11.2020 o 23:20, uciu napisał:

    > Tak mam komin stalowy, dwuścienny MK ŻARY.
    > Przelotki przez strop nie da się inaczej zamontować :-)
    >
    > https://drive.google.com/file/d/1Y1t-d_bq6usnIOnBoIi
    Y-PJec1Xwja4M/view?usp=sharing

    Mam w dupie oglądanie zdjęć na dysku Google, gdzie trzeba się logować.

    > Sam komin prawie wcale sie nie nagrzewa - w czasie budowy w kozie paliliśmy tak, że
    piec był cały czerwony a rura na strychu była ledwo letnia.
    > Dodatkowo całe przejście przez strop + koło 40cm wokół komina wypełnine jest wełną.
    Rura z komina owinięta jest 2x wełną kominkową. Na reszcie stropu jest styro.
    > Przelotka nie jest zabetonowana - w stropi był otwór 260mm i w niego jest wsadzona
    przelotka 150. Przestrzań wokół wypełniona jest wełną kominkową.
    > MK żary odpisało mi, że na tą przelotką nasuwa się rurę spalinową bo jej średnca to
    147mm.

    No to nasuwaj, może Bóg będzie Cię miał w swojej opiece, ale... Ja bym
    Ci radził wyprowadzenie tego nasuwania przynajmniej na strych, gdzie
    jak będzie się coś ulatniać, to potruje tylko myszy. Jeśli przelotka
    niezabetonowana, to usuń ją i zabetonuj w stropie 50-centymetrową
    rurę kominkową - z 2-milimetrowej blachy stalowej, a nie z blaszki
    konserwowej - kielichem w dół. Do niej wsuniesz od dołu - jak Pan
    Bóg przykazał - rurę idącą od kozy. Natomiast nad stropem, na strychu
    będziesz już mógł po uważaniu połączyć ją przejściówką z kominem - jak
    Ci rzekli w Żarach - nie martwiąc się już przy tym zbytnio o super
    szczelne drutowanie.