    From: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Skraplająca się para woda w okolicach okna
    Date: Sat, 19 Dec 2009 15:10:36 +0100

    > Ktoś może z Państwa ma jakiś pomysł co zrobić?
    >
    > 1.) próbowałem zmienić sposób ogrzewania aby utrzymać i w dzień i w nocy
    > 20-21 stopni w domu. Nic nie pomogło
    > 2.) Teraz podnoszę temperaturę do 24C w dzień i w nocy i patrzę co się
    > będzie działo (nikogo w domu nie będzie bo jedziemy na święta)
    >
    > To kwestia wentylacji? Czy goście podczas remontu zrobili jakieś mostki
    > cieplne?

    Z jednej strony jest to zjawisko normalne. Na zimnej powierzchni okna
    wykrapla się woda pochodząca z pary zawartej w ciepłym powierzu w
    mieszkaniu. Między innymi po to (ale nie tylko) grzejniki instaluje się pod
    oknami aby to zjawisko zmniejszyć.

    Po drugie pomyśl czy nie zmieniono ci czegoś w wentylacji mieszkania. Pod
    takimi szczelnymi oknami powinieneś mieć nawiewniki zapewniające dopływ
    świeżego powietrza, przynajmniej w "mokrych pomieszczeniach" jak kuchnia.
    Może zmieniałeś drzwi i masz teraz szczelne nie pozwalające na przepływ
    powietrza? Jedynym sposobem usuwania wilgoci jest sprawna wentylacja. Aby
    była sprawna mui być zapewnione doprowadzenie powietrza do mieszkania.
    Roszenie (pocenie się) w narożnikach okien plastikowych jest normalne.
    Skraplanie się dużych ilości wody i zalewanie parapetów już raczej nie.