    From: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Skraplająca się para woda w okolicach okna
    Date: Sat, 19 Dec 2009 17:47:12 +0100

    Órzytkownik "Jim" napisał:
    > Mam mieszkanie w kamienicy z 1950 r. Adaptowane poddasze. Mieszkanie
    > ciepłe. 2 lata temu wymieniłem okna i wstawiłem drewniane parapety - dwie
    > zimy nie było żadnego problemu. W tym roku zrobiłem generalny remont:
    > skułem posadzki i wylałem na nowo, wymieniłem CO na własny piec
    > kondensacyjny (do tej pory było miejskie), malowanie, wymiana sufitów z
    > drewnianych desek na płytę KG. Okna i parapety nie były ruszane.
    >
    > No i mam problem. Już przy temperaturze +10C na zewnątrz zaczyna się
    > skraplać woda na szybach. Przy -10C wygląda to tak że woda skrapla się:
> [...]

    ze zdjęć wynika że masz ewidentne mostki cieplne na tych skraplających
    powieżchniach, czyli oknie i suficie, przy PRLowskim budownictwie to norma,
    na nich się zawsze będzie coś skraplać w mniejszym, lub większym stopniu i
    niezależnie od wilgotności, ale u ciebie to jakaś powódź, więc albo masz
    straszną wilgotność, czyli schną jakieś świeżo remontowane ściany, czy coś
    podobnego, albo gwałtownie ograniczyłeś grzanie w pomieszczeniu, albo
    zlikwidowałęś wentylację w pomieszczeniu, albo i jedno i drugie i
    trzecie?:O)