    From: ptoki <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Smrodek z kanalizacji... w salonie
    Date: Mon, 20 Feb 2012 02:45:04 -0800 (PST)

    On 20 Lut, 11:16, Maciek <d...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie mam i nie -- nie wykluczylem innych przyczyn. O tym wlasnie jest ten
    > watek.

    Trudna sprawa.
    Najpierw pozytyw:
    Zeby smrod wylazil to musi byc jednak troche ruchu powietrza. Jak
    zakleisz szczeline gdze wychodzi rura (tymczasowo) to smrod powinien
    ustac. W ten sposob namierzysz zrodlo.
    U mnie jak robilem remont to rure 50mm z kanalizacji wystarczylo
    zatkac papierowym recznikiem (2-3 sekcje zwiniete w kulke) zeby
    przestalo smierdziec.

    Sam mialem podejrzenie wycieku w wylewce i tez sie zastanawialem jak
    sprawe ugryzc.

    Wymyslilem trzy metody:
    1. Endoskop i przeswietlic stan rur. Nie uda sie stwierdzic
    szczelnosci ale moze cos tam sie uda zobaczyc a przynajmniej
    zlokalizowac ewentualne laczenia (jesli nie pamieta sie gdzie sa) I
    ewentualnie je rozkuc...
    2. Zaszczelnic obie strony i uzyc jakiegos gazu do wykrycia
    nieszczelnosci. Instalacja kanalizacyjna powinna utrzymac niskie
    cisnienia wiec po jego spadku bedzie wiadomo czy nieszczelnosc jest
    duza czy jej nie ma.
    3. Zaszczelnic i uzyc wody do sprawdzenia szczelnosci. Tyle ze trzeba
    uzyc wiekszych cisnien i istnieje szansa ze:
    -Cisnienie spowoduje wlasnie rozszczelnienie ktorego wczesniej nie
    bylo. Dla poprawnie zmontowanych instalacji to nie powinno zajsc ale
    rozne sytuacje sie zdarzaja.
    -woda wypychana moze nie wyjsc tam gdzie widac a pojdzie gdzies w
    dol w spekana wylewke...

    Dlatego zmądrzałem i cala kanalize puscilem tak zeby miec mozliwosc
    jej podejrzenia. Przepusty w scianach mam z grubych rur w ktorych ida
    te 50mm. Przepust w wylewce to tez rura 110mm.