    From: wolim <n...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Smrodek z kanalizacji... w salonie
    Date: Mon, 20 Feb 2012 11:58:11 +0100

    W dniu 2012-02-20 10:24, Maciek pisze:

    > Niedorobek i fuck-upów ciag dalszy.
    >
    > Od pewnego czasu zalatywalo mi z kanalizacji. Wina obarczalem wysychajacy
    > syfon pod kratka sciekowa w kotlowni, ale okazalo sie, ze to nie zawsze
    > stamtad. I doszedlem, ze zalatuje mi z instalacji pod kominek z plaszczem
    > (zrobionej, ale poki co niewykorzystanej).
    >
    > Pod regipsowa obudowa przewodu kominowego biegnie do gory rura
    > kanalizacyjna PCV 50 mm, ktora miala sluzyc jako przelew z otwartego
    > naczynia wzbiorczego zamontowanego ponad poddaszem.
    >
    > Rura wychodzi w tym miejscu spod wylewki. Cale kolano jest schowane w
> [...]

    Skoro to jest rura schowana pod regipsem, to może nie śmierdzi z
    jakiegoś tam kolanka, tylko zwyczajnie zalatuje z góry, czyli z
    kielicha, do którego jest zrobiony przelew, a smród rozchodzi się pod
    całą zabudową? Zobacz, czy ten przelew jest szczelny, bo
    najprawdopodobniej rura od naczynia wzbiorczego zwyczajnie jest wsadzona
    do kielicha pcv i niczym nie uszczelniona. Uszczelnij, albo zamontuj
    syfon. Przy czym syfon jest na tyle niewygodny, że czasami będziesz
    musiał uzupełniać w nim wodę.

    Pozdrawiam,
    MW