    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Solar First day
    Date: Thu, 29 Oct 2009 10:50:16 +0100

    Użytkownik "robertr" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:b87726ce-df9d-4cbb-9dcc-

    >W pytaniu może chodzić o to czy wyższa temperatura w zbiorniku nie
    >wywoła samoczynnego krążenia glikolu w układzie, powodując
    >wychładzanie wszystkiego - np nocą z przymrozkami.

    Mowisz o cyrkulacji grawitacyjnej?
    Nie wiem, nie sadze. Na rotametrze nic nie widac, a przeplyw moze byc tak
    dobrany, ze rotametr moze pelnic funkcje zaworu zwrotnego. Podlaczenie
    odpowiedniej rurku do wezownicy na dole czy gorze moze temu zjawisku
    przeciwdzialac. Tzn. pompa wzgledem wezownicy pracuje na ssaniu podnoszac
    plywak rotametru i w te strone przeplyw jest mozliwy. W druga strone byc
    moze przeplyw nie jest mozliwy bo plywak go zamyka, a dla grawitacji bylby
    bardziej pozadany, bo gorne podlaczenie wezownicy jest cieplejsze.

    Pozdro.. TK