  • Data: 2021-10-24 09:59:46
    Temat: Re: Sterowanie kotłem - AI ;-)
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

    > 2. Ma też chałupę na wsi i tu pogodówka jest idealna. Raczej nie
    > zapewnia lepszego komfortu, tylko oszczędnośc kotła i gazu. Jak
    > ustawie ręcznie 70 stopni w obiegu to tez zagrzeje, tylko przy
    > dodatnich temp. na zewnątrz (niskie zapotrzebowanie na ciepło)
    > kocioł będzie grzał po kilkanaście minut (taktował) i ma wtedy
    > mniejszą sprawność. Jak ustawię 50, to przy mrozach nie będzie w
    > stanie dogrzać... Więc ustawiam "auto" i na podstawie temp.
    > zewnętrznej (i różnicy do ustawioionej temp...) sam sobie dobiera
    > temp. w obiegu. Im niższa, tym lepiej, ale moc kaloryferów przy
> [...]
    Mamy pogodówke na piecu vaillant w jednym domu i to tak nie działa.
    Nastawy temeperatura zewnetrzna -> temperatura wody na piecu
    to sa stałe wartosci, oczywiście po ustawieniu krzywej grzewczej.

    Jeżeli na dworze jest powiedzmy 0 stopni, to temperatura wody ustawia
    sie na 35 stopni i nie przestawi sie sama chociazby do pieca wrała woda
    o temperaturze 5 stopni...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,