    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Szczepiliście się już?
    Date: Tue, 22 Jun 2021 06:07:33 +0100
    <t...@4...com> <sad1bf$kgs$1@dont-email.me>
    <a...@4...com> <saf1ef$rn8$1@dont-email.me>
    <60cb3a35$0$554$65785112@news.neostrada.pl> <sahdiq$rmo$1@dont-email.me>
    <60ccf9c3$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <sak243$9ij$1@dont-email.me> <60d05e92$0$559$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 21.06.2021 o 10:40, FEniks pisze:

    > A, to było tak od razu, że nie o Polsce się wypowiadasz. O tym, co jest
    > w UK, dowiaduję się tylko z przekazów, ale o ile dobrze pamiętam, tam
    > początkowo totalnie zbagatelizowali problem.

    i bardzo prawdopodobne, że jakby zbagatelizowali do końca, przebieg
    byłby dokładnie taki sam, a uratowalibyśmy setki tysięcy osób, które do
    tej pory skazane są na brak opieki

    > Czyli wychodzisz z założenia, że jedyne wiarygodne badanie to takie,
    > które potwierdzi jej skuteczność. Na to niestety nie ma rady.

    Nie. Wystarczy mi publiczna debata specjalistów na ten temat. W tej
    chwili mamy specjalistów z obydwu stron - tej rządowej, ustalającej
    obostrzenia mailowo na podstawie reakcji tłumu i tego, na co można sobie
    pozwolić, oraz ich przeciwników, którzy nie są w ogóle dopuszczani do debaty

    > Jako lek profilaktyczny?

    jako lek przy występujących objawach,

    Przy skuteczności 0,001%?

    przy prawdopodobieństwie 0.001%, że lek jest wysoko skuteczny, a nie
    przy skuteczności 0.001%

    Jaką logiką Ty się
    > rządzisz, człowieku?

    Skoro ryzyko skutków ubocznych jest minimalne, to warto dać chętnym (!)
    taki lek - dość szybko zweryfikowalibyśmy jego skuteczność. Wiem, wy
    musicie mieć bata nad głową, samodzielne myślenie to zło

    To już naprawdę nie lepiej się szczepić przy
    > skuteczności ponad 90% i ciężkich skutkach ubocznych rzędu 1 na milion?

    nie znamy skuteczności tych szczepionek ani ich skutków ubocznych.
    Zgodnie z waszą logiką duża część skutków ubocznych zamiatana jest pod
    dywan, aby nie straszyć owieczek (co według was jest ok), reszta
    cenzurowana.

    Lukasz