    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 2 Sep 2014 03:05:27 -0700 (PDT)
    <1...@m...org>
    <2...@g...com>
    <2kxi4oyv9xmc$.dlg@myjk.org>
    <4...@g...com>
    <4...@m...org>
    <7...@g...com>
    <l...@m...org>
    <f...@g...com>
    <lu25vr$kmt$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <1...@m...org>
    Subject: Re: Szklarnia i pompa ciepła
    From: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 2 września 2014 11:45:25 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > To może wyjaśnij w końcu jakim cudem Ergie, wentylując w nocy instalacją
    > mechaniczną, rzemomo mniej niż ty grawitacyjnie przez swoje okna, oraz
    > zabezpieczając w dzień dom od powietrza zewnętrznego i zmniejszając
    > wenylację, ma jednak niższe temperatury od ciebie o dobre 2 stopnie w
    > największe upały? No, Adasiu, weź to na logikę.

    Nie wiem czy Ergie tyle ma. Moze pisze nieprawde a moze sam nie wie jakie
    temperatury osiaga? :) Tez bym nie wiedzial gdybym nie mial rejestracji
    temperatury w bazie danych. Po prostu kupy sie nie trzyma ze ludzie ktorzy
    maja GWC glikolowe z wymiennikami i ktorzy wentyluja 400m3/h (a nie jak
    piszesz "bytowo" - nikt z nich nie jest na tyle glupi zeby wydac pare tysiecy
    na wypasne GWC i wentylowac 150m3/h :-) narzekaja ze taki sposob chlodzenia
    to nawet nie namiastka klimatyzacji, a Ergie ma cud miod i orzeszki ze
    zwykla wentylacja :-)

    Wiesz co - do mnie w najwieksze upaly przyszedl sasiad ktory ma podobny dom
    do mojego (ta sama PC, ten sam reku, podobna kubatura) i stwierdzil "ale tu
    u Ciebie chlodno" :) Moze Ergie tez pisze o odczuciach, a nie o odczycie
    termometru.

    > To weź w końcu w dłoń swoją magiczną kulę i napisz w końcu konkretnie ILE
    > wentylujesz tymi swoimi porozdziawianymi oknami -- żeby był jakiś punkt
    > odniesienia.

    Nie mam zielonego pojecia bo tego nie da sie policzyc. Jak nie ma wiatru to
    moze byc 10m3/h, jak wieje mocno to moze byc 5000m3/h :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.