    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Szklarnia i pompa ciepła
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <2kxi4oyv9xmc$.dlg@myjk.org>
    <4...@g...com>
    <4...@m...org>
    <7...@g...com>
    <l...@m...org>
    <f...@g...com>
    <lu25vr$kmt$1@speranza.aioe.org>
    <7...@g...com>
    <1...@m...org>
    <6...@g...com>
    Date: Wed, 3 Sep 2014 08:19:42 +0200

    Tue, 2 Sep 2014 03:05:27 -0700 (PDT), Adam

    > Nie wiem czy Ergie tyle ma. Moze pisze nieprawde a moze sam
    > nie wie jakie temperatury osiaga? :)

    Czyli ty nie masz 27 jak pisałeś, tylko 40, kłamczuszku.

    > Tez bym nie wiedzial gdybym nie mial rejestracji temperatury w bazie danych.

    Wow, żeby stwierdzić temperaturę w pomieszczeniu trzeba mieć BAZĘ DANYCH!!
    Ah! Oh! Ah! ;P

    > Po prostu kupy sie nie trzyma

    Kupy się nie trzyma im bardziej podążasz w opary absurdu, manipulujesz
    danymi i zarzucasz innym kłamstwo żeby wyszło na twoje. Zachowujesz się jak
    małe dziecko.

    > ze ludzie ktorzy maja GWC glikolowe z wymiennikami
    > i ktorzy wentyluja 400m3/h (a nie jak piszesz "bytowo"

    Pokaż w końcu wpis, albo lepiej, kogoś kto ma zarejestrowane temperatury i
    poświadczenie u notariusza (bo napisać czy nakreślić wykres na podstawie
    BAZY DANYCH (!), to sobie można od ręki), który potwierdzi twoje słowa, tj.
    że wentylują 400m3/h cały dzień ze stałą mocą 2kW.

    > - nikt z nich nie jest na tyle glupi zeby wydac pare tysiecy
    > na wypasne GWC i wentylowac 150m3/h :-)

    Oni to robili dawno temu jak się sami uczyli. Każdy popełnia błędy,
    zwłaszcza jak jest pionierem i nie przewidzi wszystkiego. Oni założyli, że
    GWC będzie im dawać 10sC z nawiewu (bo tyle jest w gruncie) -- co się
    okazało błędem, bo po paru dniach od końca sezonu grzewczego z ziemi idzie
    im czynnik min. 12 stopni i nie ma bata aby zszedł niżej. Na nawiew trafia
    więc 12-14 (w zależności od wielkości wymiennika), a najdalej po godzinie
    przy takim przewale, już 18sC (albo i więcej).

    Weź to na logikę -- to tak jakbyś chciał sobie w zimę ogrzać dom samym DZ.
    No k.r.a niedasię, sięnieda po prostu i już -- tak samo jak nie da się
    chłodzić SAMYM DZ i aby mieć jakiś wynik trzeba dołożyć pompę. Pracuje im
    pompa? NIE!

    > narzekaja ze taki sposob chlodzenia to nawet nie namiastka klimatyzacji,

    To ustal na poczatek dlaczego narzekają, bo narazie jedziesz na domysłach
    które akurat, jak zwykle, lepiej ci pasują.

    > a Ergie ma cud miod i orzeszki ze zwykla wentylacja :-)

    Ma raptem 2sC mniej niż ty.

    > Moze Ergie tez pisze o odczuciach, a nie o odczycie termometru.

    Póki co wychodzi, że ty się chwalisz czujnikami, pomiarami, praktyką i
    teorią, a te twoje zaawansowane odczyty dotyczące rekuperatora, nie chcą ci
    się nawet do kupy złożyć i sam nie wiesz nawet dlaczego. Śmiechu warte.

    > Nie mam zielonego pojecia bo tego nie da sie policzyc.

    Czyli znowu skorzystałeś ze swojej magicznej kuli, w praktyce są to puste
    słowa, że wentylujesz więcej niż Ergie. Tymbardziej biorąc pod uwagę, że
    jesteś AFAIR w nędznej strefie "wiatrowej", ponadto wiatr w lato maleje
    znacznie w stosunku do okresów chłodniejszych, a w nocy w zdecydowanej
    większości niestety... stoi. :P Stąd nie dziwi mnie wcale taki a nie inny
    wynik, Adasiu.

    --
    Pozdor Myjk