    Date: Wed, 05 Dec 2012 13:09:20 +0100
    From: ToMasz <N...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Teren zagrożony podtopieniem

    W dniu 04.12.2012 23:07, Lisciasty pisze:
    > Jest sobie teren w okolicy Wrocławia, nawet ładny. Są tamój działki.
    > To nie jest teren "zalewowy", ale "zagrożony podtopieniem" czy jakoś
    > tak, generalnie ani w '37 ani w '97 nie było tam wody. Jednakowoż
    > słyszałem, że w warunkach zabudowy stoi punkt, że poziom 0 domu musi
    > być metr nad gruntem.
    >
    > Teraz moje wątpliwości:
    > - czy taki teren jest wart uwagi?
    > - czy da się to pożenić z płytą fundamentową, a jeżeli tak to jak?
    > - czy lepiej dać sobie spokój i szukać czegoś 10 m wyżej? ;)
    >
    > Ten teren jest 5m wyżej niż poziom Odry.

> [...]
    w pobliżu duzego wylewającego zbiornika wodnego widziałem nowy dom.
    właściciel najpiew usypał pryzmę, taką płaską górkę o wysokości 2m nad
    otaczający go poziom, jej boki (jakieś 30 stopni, więc stromo) wzmocnił
    takimi płytami betonowymi z otworami. całośc oczywiście zarosła na
    zielono. na tym wybudował dom. Pierwsze zdania były takie: aaaa
    widzieliście jaki cwaniak? Drugie: jak woda przyjdzie to mu tą górkę
    rozmyje raz dwa. Ale minęło conajmniej 10 lat, dom stoi nietknięty, czy
    była woda - nie wiem.

    ToMasz