  • 21. Data: 2023-04-06 21:08:30
    Temat: Re: UE chce zakazać stosowania i sprzedaży czynników innych niż R290 x-D
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 6 Apr 2023 15:57:09 +0200, Janusz

    > Teraz zrobią się 'popularne' z przymusu bo ciężko/drogo jest zrobić
    > bezpieczną klimę na R290. Stąd producenci dają alternatywę na CO2, drogą
    > i ch#jową.

    Nie jest ujowa! heby wie lepij!

    > Co innego jest przy PC PW bo w monobloku R290 może być bez większych
    > problemów gdyż całość jest na zewnątrz.

    Właśnie nie rozumiem tej sraczki z bezpieczeństwem R290.
    Kotły gazowe na propan które jak puszczą bąka to wpompują
    całą butlę z ogrodu do domu, butle z propanem w kuchni 11kg
    pod blatem własnoręcznie wymieniane i zazwyczaj zapałką testowane
    czy szczelnie dokręcone są od lat i nikt z tym nie ma problemu,
    pompa ciepła na R290 gdzie w porywach jest 1,5kg "czynnika"
    (dla 14kW mocy) i praktycznie nie ma opcji rozszczelnienia
    jak nikt młotem nie zacznie napierdalać, nagle złe i niebezpieczne.
    Absurd.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 22. Data: 2023-04-06 21:27:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/04/2023 20:57, Zenek Kapelinder wrote:
    > Twoja odpowiedź jest dla normalnego człowieka nieczytelna.

    Ta odpowiedź to zwykły sarkazm. Jeśli tego nie dostrzegasz, to
    najzwyczajniej pomiń tą dyskusję.

  • 23. Data: 2023-04-06 21:33:29
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/04/2023 21:08, Myjk wrote:
    > Nie jest ujowa! heby wie lepij!

    *Świat* wie lepiej, na co można przedstawić masę dokumentacji, badań,
    wdrożeń i gotowych produktów dostępnych komercyjnie, od megawatowych
    instalacji po wentylatorki w ogródku. W przeciwieństwie do opinii
    Januszy od pomp ciepła, którzy jedyne co mają to obswerwacje swojego
    otoczenia montujacego biedapompy i wyciągających z tego biedawnioski.

    Pompki na CO2 będą coraz częsciej się pojawiać, czy to się komuś wydaje
    problemem czy nie, bo taki jest trend. Co najwyżej kilku przygłupów z
    Konfederacji będzie miało nowy temat do klepania, jak zwykle u nich,
    wyssany z palca.

    Popiskiwanie konserwatystów nie są istotne dla kierunku rozwoju, świat
    ma w nosie ich opinie.

  • 24. Data: 2023-04-06 21:40:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 6 Apr 2023 21:33:29 +0200, heby

    > *Świat* wie lepiej, [ciah bzdety]

    No, wie lepiej. 99,98% to nie są pompy na CO2
    i długo jeszcze będą tylko promilem. Świat woli
    biedapompy. Nawet ty masz biedapompę, a mogłeś
    przecież sobie zamontować CO2. hihi

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 25. Data: 2023-04-06 21:43:51
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 5 Apr 2023 19:56:52 +0200, Mateusz Bogusz

    > Nie dotkną w jakim sensie? Tutaj podają że zakaz
    > miałby dotyczy "obrotu" f-gazami.

    W takim sensie że już jest zamiennik.
    To jest kolejna gównoburza o NIC.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2023-04-06 22:09:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/04/2023 21:40, Myjk wrote:
    > No, wie lepiej. 99,98% to nie są pompy na CO2

    Tak, na razie nie są. Podobnie jak przed długi czas samochody były
    rozrywką bogaczy, a furmanki ciągneły gospodarkę. I też było wiele
    skumbrii w tomacie, bredzących o kończeniu się tej mechnicznej
    technologii i jej nieopłacalności, bo siąsiada żony kochanka stajenny,
    słyszał od Pana Hrabiego, że się psują.

    > i długo jeszcze będą tylko promilem.

    Być może. To jednak za mało aby stwierdzić kategorycznie, cytując
    jednego Janusza Technologii "To jest technologia skończona.", widząc, że
    inwestuje się w nią niebotyczną kasę, instaluje ogromne instalacje i
    sprzedaje do domowych ogródków jak i na statki.

    Janusze tak mają, że najpierw się śmieją a potem są zdziwieni, że coś
    przeoczyli. Normalna rzecz u skumbrii w tomacie.

    > Świat woli
    > biedapompy.

    Świat woli palić węglem i ruskim gazem i dyktą. Gdybyśmy robili co świat
    woli, to szybko sprowadziło by nas to znowu do średniowiecza.

    > Nawet ty masz biedapompę, a mogłeś
    > przecież sobie zamontować CO2.

    Nie mogłem. Pompa na CO2 w moim wypadku jest ekonomicznie
    nieuzasadniona. Podobnie jak samochód na początku rewolucji
    przemysłowej. Gdybym był bogatszy, to niewykluczone, że zamonotwał bym z
    ciekawości, ale to wymagało by bycia przynajmniej w pierwszej setce
    jakiegoś rankingu. Obecnie są 10x droższe od "normalnych". Zupełnie jak
    samochody do furmanek kiedyś.

    Ale już megawatowa pompa na CO2 zasilajaca kilkaset domów mogła by być
    rozsądną inwestycją w mojej okolicy. Źródło ciepła jakieś by się tam
    znalazło, mamy sporo dziur w ziemii.

    I myślę, że dokładnie takie inwestycje będą się pojawiać, bo ciepło z
    sieci, z pompy, wydaje się być najrozsądniejszym rozwiązaniem w skali
    całych miast. Zaś Janusze Technologii I Przewidywania Przyszłości Na
    Podstawie Doświadczeń W Jeżykach Dolnych co najwyżej powiedzą, że im
    chodziło o coś zupełnie innego, z tym "kończeniem się technologii". Jak
    zawsze z resztą.

  • 27. Data: 2023-04-06 22:16:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 6 kwietnia 2023 o 21:27:31 UTC+2 heby napisał(a):
    > Ta odpowiedź to zwykły sarkazm. Jeśli tego nie dostrzegasz, to
    > najzwyczajniej pomiń tą dyskusję.
    Jeśli to ma być c sarkazm to tym bardziej powinien być czytelny i zrozumiały.

  • 28. Data: 2023-04-07 10:21:02
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 6 Apr 2023 22:09:39 +0200, heby

    > Nie mogłem. Pompa na CO2 w moim wypadku jest ekonomicznie
    > nieuzasadniona.

    Cieszę się, że w końcu zrozumiałeś i się zgazdasz.

    > Obecnie są 10x droższe od "normalnych".
    > Zupełnie jak samochody do furmanek kiedyś.

    Przestań w końcu srać tym absurdalnym porównaniem
    z dupy, bo się to już nudne robi.

    Jak dla mnie, po raz kolejny, bo się grzejesz
    jak dzik na polu trufli, EOT.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 29. Data: 2023-04-07 11:20:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-04-06 o 21:33, heby pisze:
    > W przeciwieństwie do opinii Januszy od pomp ciepła, którzy jedyne co
    > mają to obswerwacje swojego otoczenia montujacego biedapompy i
    > wyciągających z tego biedawnioski.
    Jak na razie to ty pokazujesz swoją biedę umysłową.

    --
    Janusz

  • 30. Data: 2023-04-07 11:23:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2023-04-06 o 22:09, heby pisze:
    > Nie mogłem. Pompa na CO2 w moim wypadku jest ekonomicznie nieuzasadniona.
    Cos takiego :) a jak ja ci to samo napisałem to mnie/nas z Mykiem
    wyzwałeś od
    " Januszy od pomp ciepła, którzy jedyne co mają to obswerwacje swojego
    otoczenia montujacego biedapompy i wyciągających z tego biedawnioski. "

    czyli udowodniłeś że jesteś przygłupem, podobnym do Kogutka.

    --
    Janusz