    From: "adam" <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ubezpieczenie domu
    Date: Mon, 1 Mar 2010 22:22:14 +0100

    > Chodzi o standardowe ubezpieczenie domu przed pożarem czy wichurą
    > (bez ubezpieczenia od wody, kradzieży, NW, itp).
    > Znalazłem bardzo dobrą ofertę cenową ubezpieczenia w Benefia24.pl.
    > Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z tą firmą?
    > Czy ma ktoś doświadczenie z innymi firmami?
    > Co polecacie?

    Ja wybieram zawsze najtańszą ofertę i pytam się agenta o opinię na
    temat towarzystwa. Benefie możesz brać.
    Jak zwykle trzeba zwrócić uwagę na wyłączenia odpowiedzialności, czyli
    za co nie zwracają w razie nieszczęścia.
    Niedawno dowiedzialem się ciekawej rzeczy. Do wypłaty ewentualnego
    odszkodowania musi być aktualny protokół przeglądu od kominiarza i
    przeglądu od elektryka, przy czym nie chodzi o zwyczajowe wizyty i
    czyszczenie kominów, musi być protokół stwierdzający sprawność owych
    instalacji. Ja nie studiowałem nigdy aż tak dokładnie OWU, ale jest
    tam podobno zapis, że budynek musi spełniać jakieś warunki szczegółowe
    opisane w jakichś innych ustawach. Szwagrostwu mojemu spaliło się pół
    chałupy od butli gazowej i nie dostali żadnego odszkodowania, bo nie
    mieli tych protokołów. I ubezpieczyciela nic nie obchodziło, że stan
    instalacji elektrycznej i kominowej nie miał żadnego wpływu na pożar.
    Tyle latubezpieczali dom i na darmo.

    Adam