  • Data: 2019-12-31 21:08:27
    Temat: Re: W kwestii uzysku energii z instalacji foto
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 31 grudnia 2019 20:46:04 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > aco w takim razie powiedziec o takiej ofercie
    > https://www.olx.pl/oferta/panele-fotowoltaiczne-hurt
    -panel-320w-nowe-fv-23-promocja-30-sztuk-CID628-IDBd
    ndP.html#c71943f7b5;promoted

    > sporo taniej wychodzi liczac zł/kw

    Większość instalatorów z jakimi rozmawiałem instalowała tylko panele jak
    to nazywali z "tier 1" czyli top5 albo top10. Czyli typu longi, ja solar,
    sharp i kilka innych. One rzeczywiście są trochę droższe. Byli też tańsi
    i oferowali tańsze opcje - np. panele LEAPTON. Z wyglądu nie odróżnisz.
    Nie wiem - ale większość tych pierwszych mnie przekonywała że badziewia
    nie montują bo nie mają czasu na reklamacje (ponoć mieli przypadki, że
    się szyba odklejała, czy panel przestawał działać). Z tymi droższymi ponoć
    żaden oficjalnie jeszcze awarii nie zaliczył :)

    Panel z linka to jakiś SUNPAL - czyli chiński chińczyk. Mogę tylko
    powiedzieć, że to nie jest top producentów. A czy od razu strzeli,
    czy przetrzyma te "markowe" - to już chyba tylko jak kupisz będziesz się
    w stanie przekonać ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.