  • Data: 2020-01-20 14:09:34
    Temat: Re: Węglową ekologia
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 20 Jan 2020 00:18:27 -0800 (PST), w
    <c...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > I planuje kolejne atomowe zamknąć a węglowe otwierać

    Niemcy zaczna zamykac elektrownie weglowe w 2020 r. -- przewiduje projekt
    ustawy. Calkowite odejscie do wegla planowane jest do 2038 r. Bedzie to
    kosztowac co najmniej 40 mld euro

    20 wrzesnia rzad federalny oglosi plan dzialan w zakresie ochrony klimatu,
    m.in. szczególy programu odchodzenia od wegla, który zaklada zamkniecie do 2022
    r. 12 elektrowni weglowych zostawiajac ok. 30 dostarczajacych sieci
    energetycznej ok. 15 gigawatów mocy -- informuje Reuter. Wedlug niemieckiej
    Agencji Ochrony Srodowiska, ok. 45 elektrowni uzywa wylacznie albo czesciowo
    wegla kamiennego.

    (hmm, dziwne, copy&paste kasuje mi pl-literki)

    https://energia.rp.pl/energetyka-zawodowa/energia-ja
    drowa/18227-niemcy-zaczna-w-2020-r-zamykac-elektrown
    ie-weglowe