  • 41. Data: 2014-09-10 11:01:25
    Temat: Re: Wentylacja
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 września 2014 10:29:21 UTC+2 użytkownik slavo65 napisał:

    mają i włączenie go na full. Następnie przykładam do wlotów miernik prędkości
    powietrza, które pokazuje jakiś minimalne, śladowe wartości, albo ani drgnie.

    ROTFL. Mam okap skosny za ~800 pln i nawet na pierwszym biegu wciaga 99%
    pary ktora unosi sie z dwoch garnkow polozonych blizej wlotu (tj. na dwoch
    glebszych "palnikach"). Na wyzszych biegach wciaga 95% takze z dwoch
    blizszych "palnikow".

    Opowiadasz kompletne farmazony - jak moze miernik predkosci powietrza nie
    wskazac nic na wlocie jak tam sa wentyle po 300-500m3/h ? Zwyczajnie klamiesz!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 42. Data: 2014-09-10 11:02:55
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-09-10 10:42, Ergie wrote:
    > Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > Nie pytałem czy "używałeś" ale czy "miałeś" - nie chodzi mi o
    > okazjonalne używanie przez kilka tygodni tylko posiadanie przez rok czy
    > dwa i późniejsza zmiana na gaz.

    Nie dałbym rady męczyć się rok. Wystarczy, że regulanie muszę korzystać
    na wakacjach. Zwykle wynajmuję apartament i gotujemy sami przez ten czas.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 43. Data: 2014-09-10 11:09:49
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-09-10 10:48, Myjk wrote:
    > Wed, 10 Sep 2014 10:28:12 +0200, quent

    > Tak. Oczywiście woda/tłuszcz pryska tu i tu, ale płomień gazowy, okalający
    > garnek/patelnię totatkowo rozbija na drobinki i unosi. Wszystko to potem
    > laduje nie tylko na okapie ale także na szafkach tworząc skorupę. Poza tym
    > garnki/patenie się brudzą i przypalają (ja staram się każdorazowo wyczyścić
    > je najdokładniej jak się da, a i tak niewiele to daje), co też nie wygląda
    > estetycznie.

    No, życie.
    Podobnie z grillem - ten elektryczny też jakby mniej brudzi.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 44. Data: 2014-09-10 11:22:18
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu środa, 10 września 2014 11:09:49 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    > No, życie.
    > Podobnie z grillem - ten elektryczny też jakby mniej brudzi.

    IMHO zle porownanie - potrawy z grilla na weglu drzewnym smakuja inaczej bo
    sa pieczone na ogniu. Tu natomiast mamy bariere przed ogniem w postaci
    garnka :-) Dlatego smak potraw gotowanych na indukcji, a na gazie nie rozni
    sie tak jak smak potraw gotowanych na grillu na wegiel, a grillu elektrycznym :)

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2014-09-10 11:32:29
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-09-10 11:22, Adam wrote:

> [...]
    > sie tak jak smak potraw gotowanych na grillu na wegiel, a grillu elektrycznym :)

    W sumie analogie nie są potrzebne. Po prostu wolę płyte gazową. Na
    prądzie źle mi się pichci. Mojej, żonie także, moim rodzicom, teściom...
    Kolega z drugiej strony woli prąd :-)
    Może nie jestem nowoczesny? Nie mam też konta na fejsie ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 46. Data: 2014-09-10 11:45:48
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > Nie dałbym rady męczyć się rok. Wystarczy, że regulanie muszę korzystać na
    > wakacjach. Zwykle wynajmuję apartament i gotujemy sami przez ten czas.

    To że jest inaczej i że konieczność przestawienia się na czas 2-3
    tygodniowego urlopu jest męcząca to rozumiem. Większość zmian jest męcząca.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 47. Data: 2014-09-10 11:52:12
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2014-09-10 11:45, Ergie wrote:
    > Użytkownik "quent" napisał w wiadomości grup

    > To że jest inaczej i że konieczność przestawienia się na czas 2-3
    > tygodniowego urlopu jest męcząca to rozumiem. Większość zmian jest męcząca.

    Nie pierwszy raz czytam tu Twoje dziwne tezy...
    Jeśli coś jest dobre przekonuję się do tego dosyć szybko.
    Widać mam odwrotnie niż Ty.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 48. Data: 2014-09-10 11:58:29
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 Sep 2014 11:45:48 +0200, Ergie

    > To że jest inaczej i że konieczność przestawienia się na czas 2-3
    > tygodniowego urlopu jest męcząca to rozumiem. Większość zmian jest męcząca.

    Ja też wyjeżdżam do apartamentów (głównie w zimę we francuskie alpy) i tam
    też kuchenki są na prąd. Nie indukcyjne, tylko zwykłe grzałki -- i jakoś
    szczególnie nie stanowi to problemu po gazie w domu -- choć mają piekielnie
    dużą bezwładność -- praiwe jak ściany Adama. ;) Poza tym można się o to
    poparzyć tak samo jak o płomień gazowy. Indukcje reagują zdecydowanie
    szybciej na zmianę mocy, pozostaje tylko kwestia użytych garów (grubości
    dna).

    PS skoro już jesteśmy przy grzałach indukcyjnych -- czy ktoś spotkał się z
    kuchenkami indukcyjnymi montowanymi w blat, z oddzielnymi "palnikami" --
    tj. nie 4-5 "palników" w monolitycznej płycie? Widziałem takie coś w
    wizualizacji jakiegoś domu, poszperałem swego czasu, ale nic takiego nie
    znalazłem. :(

    --
    Pozdor Myjk

  • 49. Data: 2014-09-10 11:59:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Przy takiej cenie uwzgl�dniaj�c wi�ksze straty kuchenki gazowej
    > koszt
    > wyszed�by por�wnywalny a nie dwukrotnie wi�kszy dla indukcji, wi�c
    > to >nadal nie to.

    > Niby z wyliczeń tak wychodzi ale u mnie wychodzi jak wychodzi więc albo z
    > niską sprawnością kuchenek gazowych nie jest tak źle albo wysoka sprawność
    > indukcji
    > jest przeszacowana.

    Rozumiem Cię bo na rachunkach widzisz co widzisz - ja tego nie neguję. Tyle
    że ja jestem prosty inżynier i jak mi wychodzi niemożliwy wynik to wiem, że
    coś jest nie tak albo z danymi albo z obliczeniami.

    Załóżmy na chwilę że sprawność obu wynosi 100% to nawet wtedy gotowanie na
    indukcji byłoby tylko o 1/3 droższe (0,4 vs 0,6zł / kWh) dlatego twierdzę że
    gdzieś tkwi błąd. Może dane znalezione w sieci są błędne, a może jednak w
    tym samym czasie zmieniłeś też coś innego (np. lodówkę, telewizor albo
    router) co w stanie czuwania żre za dużo prądu, a może jakieś urządzenie się
    zepsuło żre prąd i nawet o tym nie wiesz.

    Na pewno tak duża zmiana nie może być spowodowana tylko wyminą kuchenki
    gazowej na indukcyjną.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 50. Data: 2014-09-10 12:02:30
    Od: masti <g...@t...hell>

    Myjk wrote:

> [...]
    > tj. nie 4-5 "palników" w monolitycznej płycie? Widziałem takie coś w
    > wizualizacji jakiegoś domu, poszperałem swego czasu, ale nic takiego nie

    coś takiego?
    http://www.domplusdom.pl/sklep/plyty-modulowe

    zwykle moduły po dwa palniki. Pojedynczych chyba nie widziałem
    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?