    From: "nacocito" <n...@c...to>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wrocław pozdrawia Modlin
    Date: Sun, 6 Jan 2013 15:24:22 +0100

    Użytkownik "KS" napisał w wiadomości grup

    > Rozumiem że nie mieszkasz w Polsce i masz to gdzieś co się tu dzieje?

    Rozumiem to tak, ze mamy to na co zaslugujemy. Wszyscy mamy w tym swoj
    udzial. Bez wyjatku.

    > W co nie wierzysz?
    > Nie widzisz różnicy w relacji firma - inwestor indywidualny, który
    > przeważnie buduje tylko 1 raz, a relacji firma - duże miasto które ciągle
    > prowadzi inwestycje?

    Nie nie widze. Budowa domu jednorodzinnego jest prosta jak budowa cepa.
    Najlepszym dowodem jest to ilu tu czy muratorze jest od tego specjalistow.
    Ale jak pochodzi sie po osiedlach z domkami to generalnie mozna nabrac
    przekonania ze spora czesc zostala wybudowana przez pijanego majstra za
    pieniadze znalezione na ulicy.

    Chyba nawet nie wiesz co to jest odbior jakiejs inwestycji komercyjnej.

    > Tak. Weźmy na przykład taki Modlin. Betonowy pas się sypie, ile powinni
    > znegocjować?
    > 10%, 30%, 50%?

    Nie wiem ile. Wiem ze ktos pewnie uzyl piachu z marglem i maja teraz
    odpryski.

    > Obawiam się że jedyne rozwiazanie które pozwoli uzyskać produkt o
    > rozsądnym stosunku trwałości do ceny to zrobienie tego od nowa.
    > Czyli nawet jak nic nie zapłacą to i tak są stratni bo trzeba to rozebrać.
    > (nie licząc pozostałych strat lotniska)
    > Rolą inwestora jest niedopuścić do powstania bubla, choćby przez zerwanie
    > umowy.

    W tym wypadku (jesli to byl margiel) inwestor nie mial mozliwosci
    sprawdzenia tego. A z tym bublem to troche przesada. Ulegasz propagandzie.

    > Na to akurat państwo powinno mieć wpływ i ma.
    > Choćby w taki sposób aby dużym nie opłacało się oszukiwać mniejszych
    > podwykonawców.

    > Rozkładanie na łopatki takich firm mocno przeszkadza w kształtowaniu się
    > rynku wykonawców.

    No to jak jestes taki laskawy to wyjmuj kase z konta i przelej któremuś z
    podwykonawców. Mnie ani innych (panstwa) w to nie wciagaj. Kazdy powinien
    odpowiadac za swoje decyzje biznesowe.
    Jak mnie jeden z wykonawcow oszukal przy budowie mojego domu Panstwo nie
    pomoglo wiec nie widze powodu pomagac Panu X, Y czy Z za to ze podpisali
    umowy na kretynskich warunkach. Sa sądy i niech tam szukaja swojej kasy.