  • 1. Data: 2013-01-05 13:17:30
    Temat: Wrocław pozdrawia Modlin
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-wroclaw,44/lista-bled
    ow-na-wroclawskim-stadionie,297727.html
    Jest jakaś inwestycja na Euro która została porządnie wykonana?
    Czy wszystko do remontu, a może lepiej rozebrać bo i tak straty
    przynosi.

    Dziękujemy ci pierwszy piłkarzu PL.

    K.S.

  • 2. Data: 2013-01-05 19:49:15
    Temat: Re: Wrocław pozdrawia Modlin
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "KS" napisał w wiadomości grup

[...]

    ---------------------
    A Ty wybudowałes kiedys cos? Jesli tak to wrzuc gdzies zdjecia a ludzie tu
    znajda ci tyle bledow ze sie zdziwisz.

    Tanie sensacje to do TVN24

  • 3. Data: 2013-01-05 20:21:14
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > A Ty wybudowałes kiedys cos? Jesli tak to wrzuc gdzies zdjecia a ludzie
    > tu znajda ci tyle bledow ze sie zdziwisz.

    Nie porównuj budowania domów systemem gospodarczym, do jakiejkolwiek
    inwestycji publicznej, przy której od A do Z wszystko ma być i jest
    zaprojektowane i zgodne z projektem a na budowie kręci się mnóstwo wszelkiej
    maści inspektorów i architektów. 99% budujących z tej grupy, stawia domy
    systemem gospodarczym. Czyli kierbud, bolki i inwestor.
    Podsumowując, budownictwo publiczne ma być perfekcyjne, bez zarzutów i
    czyste jak łza a nie jest, jest często bardziej badziewne niż prywatne.
    Zwróć choćby uwagę na sposób układania krawężników przy drogach,
    zagęszczania podbudowy pod chodnikami i jezdnią wybór kiepskich materiałów
    itd. itd.

    Marek

  • 4. Data: 2013-01-05 21:24:54
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    > A Ty wybudowałes kiedys cos? Jesli tak to wrzuc gdzies zdjecia a
    > ludzie tu znajda ci tyle bledow ze sie zdziwisz.
    >
    > Tanie sensacje to do TVN24

    Jaka tania sensacja? Ten rzecznik przyznaje że wykonanie odbiega od
    projektu.
    Moja budowa to moje pieniądze, a ta budowa to środki publiczne.
    Wkurza mnie że nie potrafimy nimi gospodarować.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 5. Data: 2013-01-05 22:07:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jaka tania sensacja? Ten rzecznik przyznaje że wykonanie odbiega od
    > projektu.
    > Moja budowa to moje pieniądze, a ta budowa to środki publiczne.
    > Wkurza mnie że nie potrafimy nimi gospodarować.

    To jest nic. Zobacz promy kosmiczne co sie rozbijaja i kosztuja ponad miare.
    To dopiero fuszerka.

  • 6. Data: 2013-01-06 08:04:17
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "KS" napisał w wiadomości grup

> [...]

    Moja budowa to moje pieniądze, a ta budowa to środki publiczne.
    Wkurza mnie że nie potrafimy nimi gospodarować.

    -----------------

    Dobrze ze napisales "nie potrafimy" bo to wiele wyjasnia.

    I nie wierze ze jest roznica w tym co budowane jest dla inwestora
    indywidualnego i dla instytucjonalnego.
    Wszedzie znajdziesz usterki a rola investora jest je wyciagnac aby moc
    negocjowac chocby cene. Taki jest rynek i jego prawa. A rola TVN24 jest
    szukac taniej sensacji aby moc epatowac mniej rozgarnientych bo to jest dla
    nich kasa.

    Mam nadzieje ze kiedys w koncu zmienimy "pierwszego pilkaza" na "pierwszego
    lotnika" i wreszcie okaze sie jacy MY jestesmy i ze to nie ONI odpowiadaja
    za to co tu sie dzieje.

  • 7. Data: 2013-01-06 08:16:45
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "4CX250" napisał w wiadomości grup

> [...]

    Zwróć choćby uwagę na sposób układania krawężników przy drogach,
    zagęszczania podbudowy pod chodnikami i jezdnią wybór kiepskich materiałów

    ----------------------
    Szkoda ze nie znasz nikogo z duzej firmy budowlanej realizujacej duze budowy
    na zlecenie duzych invetorow.
    Powiem tylko tyle ze wynajmowane sa najlepsze kancelarie prawne po to aby
    oskubac kontrahenta. Cel wlasciwie jest jeden - firma budowlana powinna
    oddac inwestycje i jeszcze do tego doplacic.

    Z drugiej strony przetarg musi wygrac najtansza oferta co rodzi konsekwencje
    o ktorych wszyscy wiemy. Ale przeciez dzielnie walczymy z ukladami i
    korupcja wiec nic sie zrobic nie da.

  • 8. Data: 2013-01-06 10:14:04
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    > Dobrze ze napisales "nie potrafimy" bo to wiele wyjasnia.

    Rozumiem że nie mieszkasz w Polsce i masz to gdzieś co się tu dzieje?

    > I nie wierze ze jest roznica w tym co budowane jest dla inwestora
    > indywidualnego i dla instytucjonalnego.

    W co nie wierzysz?
    Nie widzisz różnicy w relacji firma - inwestor indywidualny, który
    przeważnie buduje tylko 1 raz, a relacji firma - duże miasto które
    ciągle prowadzi inwestycje?

    > Wszedzie znajdziesz usterki a rola investora jest je wyciagnac aby
    > moc negocjowac chocby cene

    Tak. Weźmy na przykład taki Modlin. Betonowy pas się sypie, ile
    powinni znegocjować?
    10%, 30%, 50%?
    Obawiam się że jedyne rozwiazanie które pozwoli uzyskać produkt o
    rozsądnym stosunku trwałości do ceny to zrobienie tego od nowa.
    Czyli nawet jak nic nie zapłacą to i tak są stratni bo trzeba to
    rozebrać. (nie licząc pozostałych strat lotniska)
    Rolą inwestora jest niedopuścić do powstania bubla, choćby przez
    zerwanie umowy.

    > Taki jest rynek i jego prawa.

    Na to akurat państwo powinno mieć wpływ i ma.
    Choćby w taki sposób aby dużym nie opłacało się oszukiwać mniejszych
    podwykonawców.
    Rozkładanie na łopatki takich firm mocno przeszkadza w kształtowaniu
    się rynku wykonawców.

  • 9. Data: 2013-01-06 12:21:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Rolą inwestora jest niedopuścić do powstania bubla, choćby przez zerwanie
    > umowy.

    Lem mial racje.

  • 10. Data: 2013-01-06 15:24:22
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "KS" napisał w wiadomości grup

    > Rozumiem że nie mieszkasz w Polsce i masz to gdzieś co się tu dzieje?

    Rozumiem to tak, ze mamy to na co zaslugujemy. Wszyscy mamy w tym swoj
    udzial. Bez wyjatku.

    > W co nie wierzysz?
    > Nie widzisz różnicy w relacji firma - inwestor indywidualny, który
    > przeważnie buduje tylko 1 raz, a relacji firma - duże miasto które ciągle
    > prowadzi inwestycje?

    Nie nie widze. Budowa domu jednorodzinnego jest prosta jak budowa cepa.
    Najlepszym dowodem jest to ilu tu czy muratorze jest od tego specjalistow.
    Ale jak pochodzi sie po osiedlach z domkami to generalnie mozna nabrac
    przekonania ze spora czesc zostala wybudowana przez pijanego majstra za
    pieniadze znalezione na ulicy.

    Chyba nawet nie wiesz co to jest odbior jakiejs inwestycji komercyjnej.

    > Tak. Weźmy na przykład taki Modlin. Betonowy pas się sypie, ile powinni
    > znegocjować?
    > 10%, 30%, 50%?

    Nie wiem ile. Wiem ze ktos pewnie uzyl piachu z marglem i maja teraz
    odpryski.

> [...]
    > (nie licząc pozostałych strat lotniska)
    > Rolą inwestora jest niedopuścić do powstania bubla, choćby przez zerwanie

    W tym wypadku (jesli to byl margiel) inwestor nie mial mozliwosci
    sprawdzenia tego. A z tym bublem to troche przesada. Ulegasz propagandzie.

> [...]
    > podwykonawców.

    > Rozkładanie na łopatki takich firm mocno przeszkadza w kształtowaniu się

    No to jak jestes taki laskawy to wyjmuj kase z konta i przelej któremuś z
    podwykonawców. Mnie ani innych (panstwa) w to nie wciagaj. Kazdy powinien
    odpowiadac za swoje decyzje biznesowe.
    Jak mnie jeden z wykonawcow oszukal przy budowie mojego domu Panstwo nie
    pomoglo wiec nie widze powodu pomagac Panu X, Y czy Z za to ze podpisali
    umowy na kretynskich warunkach. Sa sądy i niech tam szukaja swojej kasy.