  • 1. Data: 2013-01-04 09:29:20
    Temat: Wykończenie styku skosu z sufitem G/K
    Od: majer <a...@n...ma>

    Witam
    Przeczytałem już wiele opinii na temat wykończenia styku skosu z sufitem
    (czyli kąt rozwarty) wykonanym z płyty GK. Są opinie aby wykończyć to
    masą szpachlową taką jak na styku płyt na zwykłej płaszczyźnie, wtopić
    siatkę / flizelinę i wyszlifować. Inni natomiast twierdzą że nie należy
    w tym miejscu stosować trwałego połączenia tylko użyć akrylu. A jakie są
    wasze opinie?

    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2013-01-04 14:13:14
    Temat: Re: Wykończenie styku skosu z sufitem G/K
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 04.01.2013 09:29, majer pisze:
> [...]
    > siatkę / flizelinę i wyszlifować. Inni natomiast twierdzą że nie należy
    > w tym miejscu stosować trwałego połączenia tylko użyć akrylu. A jakie są

    Jak mi to wyjaśnił - i dość logicznie - pewnien majster.

    Jak ściany i sufit pracują - to prędzej czy później pęknie coś - jeżeli
    łączenie będzie na akrylu to pęknie akryl - i zazwyczaj dzieje się to
    dość szybko. Jeżeli dasz się tam: siatkę, flizelinę,.. to może się to
    rozwarstwić nie będzie już pęknięcia. a rozdarcie, i trudniej to będzie
    naprawić. Oczywiście nie musi się to stać wcale lub wytrzyma wiele
    dłużej niż akryl.
    U mnie kąty rozwarte były robione: siatka, flizelina,... i nie ma
    pęknięć i rozdarć - ale konstrukcja była spójna, stelaż był połączony.
    Tam gdzie był akryl na łączeniu ściana (tynk) - płyta sufit popękało.

    Ariusz

  • 3. Data: 2013-01-04 20:19:30
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "majer" <a...@n...ma> wrote in message
> [...]
    > siatkę / flizelinę i wyszlifować. Inni natomiast twierdzą że nie należy
    > w tym miejscu stosować trwałego połączenia tylko użyć akrylu. A jakie są

    Pęka nie od tego czy dasz akyl czy fizelinę ale od tego czy dobrze ocieplisz
    i nie będzie tam dużej różnicy temperatur.

  • 4. Data: 2013-01-04 21:07:23
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@l...pl> napisał w wiadomości news:kc7a00$ts3

    > Pęka nie od tego czy dasz akyl czy fizelinę ale od tego czy dobrze
    > ocieplisz i nie będzie tam dużej różnicy temperatur.

    "Panie, no nie ma siły żeby nie pękło - jak przyjdzie mróz, zawsze pęka"

    :D

  • 5. Data: 2013-01-05 02:15:03
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Adams" <n...@n...pl> wrote in message

    > "Panie, no nie ma siły żeby nie pękło - jak przyjdzie mróz, zawsze pęka"

    Wszędzie gdzie podwiewa wełnę to u mnie popękało :-)

  • 6. Data: 2013-01-05 18:38:15
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 4 stycznia 2013 09:29:20 UTC+1 użytkownik majer napisał:
> [...]
    >
    > siatkę / flizelinę i wyszlifować. Inni natomiast twierdzą że nie należy
    >
    > w tym miejscu stosować trwałego połączenia tylko użyć akrylu. A jakie są

    Mam tak i tak. Bez różnicy.

  • 7. Data: 2013-01-08 01:48:04
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2013-01-04 09:29, majer pisze:
> [...]
    > siatkę / flizelinę i wyszlifować. Inni natomiast twierdzą że nie należy
    > w tym miejscu stosować trwałego połączenia tylko użyć akrylu. A jakie są

    Taśmy wykończeniowe SolidBud.

    Używałem najtańszą TuffTape i jest doskonale.

    Zrobiłem tym całe poddasze. Wszystkie połączenia płyt ze ścianami,
    skosów z sufitem.

    zalety:
    - idealnie wykończone połączenie
    - wygląda jak monolityczna zabudowa