  • 1. Data: 2013-01-05 12:52:58
    Temat: Jeszcze o śmieciach
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    Robiłem ostatnio porządki w papierach i znalazłem rachunki za wywóz
    śmieci z 1999 roku. 9,28 zł kwartalnie (słownie dziewięć złotych 28
    groszy). Teraz płacę za to samo stówę. Z tego też czasu faktura za
    paliwo 1,79/litr (benzyna).
    To se uż ne vrati
    Jacek

  • 2. Data: 2013-01-05 16:51:30
    Temat: Re: Jeszcze o śmieciach
    Od: p...@t...pl

    W dniu sobota, 5 stycznia 2013 12:52:58 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    >
    > śmieci z 1999 roku. 9,28 zł kwartalnie (słownie dziewięć złotych 28
    >
    > groszy). Teraz płacę za to samo stówę. Z tego też czasu faktura za

    Masz może jeszcze kupon z wypłatą? :)

  • 3. Data: 2013-01-05 18:34:41
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 5 stycznia 2013 16:51:30 UTC+1 użytkownik p...@t...pl
    napisał:

    > Masz może jeszcze kupon z wypłatą? :)

    Myślisz że od tamtego czasu pensje urosły 10 razy? Nie nie urosły 10 razy. Wartość
    nabywcza pensji jest na bardzo podobnym poziomie. Dzięki podwyżce związanej ze
    śmieciami niewątpliwie spadnie.

  • 4. Data: 2013-01-07 17:11:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 5 stycznia 2013 18:34:41 UTC+1 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Myślisz że od tamtego czasu pensje urosły 10 razy? Nie nie urosły 10 razy. Wartość
    nabywcza pensji jest na bardzo podobnym poziomie. Dzięki podwyżce związanej ze
    śmieciami niewątpliwie spadnie.

    A ja bede placil dyche mniej na miesiac. Ustawa smieciowa jest OK :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2013-01-08 09:27:28
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-01-07 17:11, Adam pisze:

> [...]
    śmieciami niewątpliwie spadnie.

    > A ja bede placil dyche mniej na miesiac. Ustawa smieciowa jest OK :D

    Dla mnie też jest ok, ale dla tych, którzy piszą, że wytwarzają "pół
    worka śmieci miesięcznie" i mają 800 zł emerytury nie jest ok.
    Już Inowrocław zaskarżył to do Trybunału Konstytucyjnego i pewnie się
    okaże, że będzie, jak było, czyli kogo stać - do śmietnika, a kogo nie
    stać - do lasu/
    Jacek

  • 6. Data: 2013-01-08 09:38:37
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Już Inowrocław zaskarżył to do Trybunału Konstytucyjnego i pewnie się
    > okaże, że będzie, jak było, czyli kogo stać - do śmietnika, a kogo nie

    Do biednych nie należę ale nie lubię rozdawać pieniędzy.
    Dotychczas płacę około 15zł na miesiąc i mam w tym odbiór raz w miesiący
    120litrowego pojemnika, który dostarcza mi firma, oraz odbiór raz w
    miesiącu, segregowanych śmieci w workach, które także dostarcza mi firma. Po
    nowemu, będę musiał sam się zaopatrzyć w pojemniki a odbiór będzie mnie
    kosztować około 80zł. Zastanawiam się też, kto zapłaci za ewentualnie
    zniszczony pojemnik. Już dwa razy wymieniali mi pojemnik gdyż nie
    prawidłowo, za szybko na te łapy wstawiają i wyrywa krawędź a to jest z
    plastiku i po jakimś czasie taki zbiornik nie da się załadować do śmieciarki
    bo nie ma za co złapac.

    Marek

  • 7. Data: 2013-01-08 13:44:42
    Od: Macios <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-01-05 12:52, Jacek pisze:
> [...]
    > śmieci z 1999 roku. 9,28 zł kwartalnie (słownie dziewięć złotych 28
    > groszy). Teraz płacę za to samo stówę. Z tego też czasu faktura za

    A tak apropo pojemników.
    Są jakieś normy na nie przez gminy ustalone ?
    Jak nie to chyba można zrobić takie jak mi pasują ;)

    Np. bez rantów, bo inne się nie komponują do płotu ;)
    No jak gmina sobie tego nie zorganizuje to jak mogą tego zakazać gdy to
    będzie mój pojemnik ;)

    :)

    --
    Macios

  • 8. Data: 2013-01-08 13:49:27
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-01-08 09:38, 4CX250 pisze:

> [...]
    > 120litrowego pojemnika, który dostarcza mi firma, oraz odbiór raz w
    > miesiącu, segregowanych śmieci w workach, które także dostarcza mi
    No to masz szczęście, że gmina dba.
    U mnie niestety tak nie jest. Brak możliwości odbioru odpadów
    organicznych, brak możliwości odbioru odpadów typu lodówka, meble. Brak
    możliwości oddania szyb i okien z szybami. Ze wszystkim takim kierują
    bezpośrednio na wysypisko, a tam za oddanie lodówki policzyli jedyne
    skromne 70 zł. Lodówka to był zwykły ruski Mińsk 140 litrowy, nie jakaś
    duża. (Aby oddać sprawiedliwość, w 2012 była RAZ taka zbiórka, ale nie
    wszystko brali).
    Stare okna musiałem "zagospodarować" tłukąc szyby na drobne kawałki i
    wyrzucając do pojemnika na odpady komunalne.
    W sąsiedniej gminie nie dość, że mniej płacą, to jeszcze zbierają odpady
    organiczne, za każde 5 worków można sobie odebrać krzaczek, albo drzewko
    do posadzenia. Jest wydzielone miejsce, gdzie raz na dwa miesiące
    stawiają kontenery i można podjechać i wywalić lodówkę, czy fotel.
    Chętnie zapłacę więcej bezpośrednio za śmieci, ale niech zniknie problem
    wywożenia ich do lasu. Za tak wywalone śmieci i tak zapłacimy, tyle, że
    pośrednio.
    Jacek

  • 9. Data: 2013-01-08 15:02:59
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > skromne 70 zł. Lodówka to był zwykły ruski Mińsk 140 litrowy, nie jakaś
    > duża. (Aby oddać sprawiedliwość, w 2012 była RAZ taka zbiórka, ale nie

    Ale kurde blaszka za utylizacje licza przy zakupie.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2013-01-08 15:14:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 8 stycznia 2013 15:02:59 UTC+1 użytkownik Maniek4 napisał:
    > Ale kurde blaszka za utylizacje licza przy zakupie.
    I maja obowiazek przyjąc stary sprzęt. Więc kupując nowa oddajesz im stara i tyle.
    A na wysypisku faktycznie liczą sobie sporo.
    Ciekawostka: -u nas na wysypisku np coś koło 200zł licza za przyjęcie tony drewna;)