    Subject: Re: Wykańczanie gotowego domu szkieletowego
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <3...@g...com>
    <6...@g...com>
    <5af1bc9d$0$688$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <5af3cc94$0$693$65785112@news.neostrada.pl>
    <5af3ef24$0$621$65785112@news.neostrada.pl>
    <b...@g...com>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Thu, 10 May 2018 14:17:10 +0200

    > Nie musisz dodawac i nie dodawaj bo sie osmieszasz. Wszyscy z wyjatkiem Ciebie
    wiedza ze solary sa albo bezcisnieniowe albo maja w standardzie zabezpieczenia przed
    wzrostem cisnienia. To ze o tym nie wiesz stawia znak zapytania nad przechwalkami
    jakimi tutaj karmisz.

    Kogutek ty już się nie ośmieszaj i nie zabieraj głosu w tematach, o
    których kompletnie nie masz pojęcia.

    Solary bezciśnieniowe to ty widziałeś, ale w swoich chorych snach.
    Zasugerowałeś się tym co napisał Budyń. Tylko, że nie wiesz, że Budyń
    robi eksperymenty z rozkładaniem rurek i jego nazwijmy to "solary" mają
    bardzo niską sprawność oraz wydajność.

    Normalne solary czy to płaskie czy też próżniowe pracują tylko i
    wyłącznie ciśnieniowo. Muszą pracować ciśnieniowo, bo w przeciwnym
    wypadku glikol gotował by się w tych solarach. O ile to gotowanie nie
    przeszkadza solarom o tyle może doprowadzić do uszkodzenia instalacji
    oraz pompy.

    Temperatura wrzenia glikolu propylenowego to 188,2'C, a temperatura
    stagnacji solarów przekracza 200'C. Przy czym instalacji nie napełnia
    się czystym glikolem, ale roztworem ok. 40-60%, dlatego temperatura
    wrzenia roztworu jest niższa. Dzięki ciśnieniu, podnosi się temperaturę
    wrzenia.

    Dobija się to ciśnienie i odpowietrza przy użyciu specjalnej stacji
    pompowej. Tak się składa, że w tej chwili nawet taką stację mam
    załadowaną na samochodzie, bo jadę dobijać instalację solarną.

    Tak więc przestań się popisywać swoimi mądrościami, bo czego byś nie
    napisał to tylko robisz z siebie pośmiewisko. Powtarzam ci po raz
    kolejny, instalatorstwo to nie jest twoja domena. Pisz o chemii,
    odrdzewianiu, bo tam wiedzę jakąś posiadasz, ale daj sobie spokój z
    instalacjami czy to elektrycznymi czy też hydraulicznymi, bo nie masz o
    tym pojęcia. Widać tylko, że coś gdzieś podsłyszałeś czy podczytałeś,
    ale do tych informacji dorabiasz swoje błędne teorie. Brakuje ci w tych
    tematach podstawowej wiedzy.