    From: "tornad" <t...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wylewka betonow+zuzel
    Date: Wed, 04 Mar 2009 18:46:08 +0100
    Sender: k...@n...test.onet.pl

    > Musze zrobic wylewke betonowa,
    > wpadlem przed chwila na genialny pomysl dodania zuzlu do zaprawy, czy takie
    > rozwiazanie polepszy w jakikolwiek sposob wytrzymalosc takiej konstrukcji?
    > Najwazniejsze wylewka bedzie zrobiona na dworze, musi dodatkowo wytrzymac
    > jakies tam niewielkie obciazenie typu auto osobowe.

    Nikt za bardzo nie kwapi sie aby Ci cos doradzic. Ja tez nie za bardzo; na
    betonie zuzlowym po prostu zabardzo sie nie znam. Ale slyszalem, ze byly z tym
    problemy konkretnie z receptura. O ile zaklad produkcyjny pustalkow czy
    wylewek te recepture zalezna od pochodzenia zuzla jego jakosci granulacji itp.
    ma opracowana o tyle samemu nie wiem czy bym sie za to zabral.
    Jesli bylby to zuzlobeton w pomieszczeniu, zdecydowanie odradzilbym ze
    wzgledow zdrowotnych. Przed domem jako wjazd do garazu sie nadaje. Ale
    niestety wykonalbym go tak aby mial nosnosc samochodu ciezarowego. Zatem
    rozwaz ew. alternatywe aby sam podjazd wykonac z normalnego betonu zbrojonego
    siatka a zuzel wielkopiecowy zastosuj jako podsypke pod ta plyta. Taka
    podsypka 10-15 cm bedzie miala dobre wlasciwosci izolacyjne i przez kilka
    lat, jak nie bedzie wiekszych mrozow, bedzie stabilna i nie ulegnie
    wysadzeniu. A najlepiej byloby miejsce wykorytowac do glebokosci rzedu pol
    metra, zasypac zageszczonym tluczniem czy innym materialem sypkim i dopiero na
    tym wylac plyte. Wtedy jej trwalosc i stabilnosc mozesz liczyc na dziesiatki
    lat.
    To tyle, licze, ze moze ktos sie tym zainteresuje i sam sie w tym podszkole.
    Pzdr.