    From: "mcs" <...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    <7...@g...com>
    <ktsuvi$hlj$1@node2.news.atman.pl>
    <3...@g...com>
    Subject: Re: Wylewka plywajaca :-)
    Date: Wed, 7 Aug 2013 10:34:49 +0200

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:3e083637-4402-440f-ad94-5827e1c189ec@googlegrou
    ps.com...
    W dniu środa, 7 sierpnia 2013 10:02:54 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > Rozlało ale nie pływało więc tam było tylko tyle wody co się zmieściło w
    > szparach pomiędzy płytami styropianu i ewentualnie przy dylatacjach. To
    > będzie maks kilkadziesiąt litrów na pomieszczenie.

    Właśnie wymyśliłeś, że okręt wstawiony w ściśle do niego dopasowany dok nie
    ma prawa pływać, bo wody NAOKOŁO niego jest za mało, żeby go wyprzeć :)
    Jak wyliczyłeś, do wyparcia tego metra kwadratowego wylewki potrzeba 330l
    wody. Ale nie jest powiedziane, że ta woda musi się w całości znaleźć pod
    spodem, ona może być równie dobrze i nad wylewką (na początku). Prawo
    Pascala się kłania.

    To chyba do mnie ta aluzja ;-)
    Kłaniam się również prawu Paskala. Na mój chłopski rozum, żeby coś pływało,
    musi być objętościowo więcej wody, niż obiekt pływający wyprze. Moim zdaniem
    musiałoby zalać wszytko równo na conajmniej 13 cm nad posadzkę, żeby
    cokolwiek drgnęło.

    pozdrawiam
    mcs