    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zaśmierdła CWU, anoda magnezowa, legionella...
    Date: Tue, 26 Sep 2017 22:35:47 +0200

    Przyjazny pisze:

    > Mój głupi piec robi to średnio raz na dobę (głupi, tzn. z wypasionym
    > sterowaniem, ale mi się nie podobają szczegóły działania tego
    > sterowania).

    Raz na dobę... jak nagrzeję do 75C to przez 3 dni stygnie :) Mały pobór
    wody mam, lub za duży zbiornik, w zależności jak patrzeć.

    > Nie.

    Ok, śladów korozji na zbiorniku nie widać, a 3 lata minęły. Zastanowię
    się czy dołożyć elektrodę.

    > Google!

    "Wygóglane" :)

    > Za drogo.

    Ok. Jeżeli nie ma żadnych dodatkowych plusów, fakt.

    > Kolega obok mówiący o uzdatnianiu ma rację. Jeżeli grzejesz CWU do
    > normalnej tempertury (tzn. najniższej rozsądnej) i w wodzie coś żyje to
    > może żyć dalej.

    Wiem, że mam za duży zbiornik. W założeniach dwie komory prysznicowe
    miały tworzyć "kolejkę" przed sobą, w praktyce bywa, że w tygodniu
    jednaj jest raz odpalana. Wody ciepłej też za dużo nie idzie, więc woda
    w zbiorniku zalega.
    Podniosłem temperaturę z 43C na 55C, obiegówka startuje 3x dziennie po
    1h w okresach "sensownych". Zobaczymy jak się sprawdzi, bo zużycie
    ciepłej jeszcze mniejsze będzie.
    Dałem wodę do badania w sumie już 3x i noc złego w niej nie ma, jedynie
    trochę twarda.

    Pozdrawiam.
    Irek.N.
    ps. dodałem chlor jak czyściłem zbiornik. Tydzień minął i woda nadal
    jedzie równo. Chyba mam bardzo oszczędną, wręcz ekologicznie oszczędną
    gospodarkę wodną ;)