    From: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zjazd a odbiór domu
    Date: Sun, 13 May 2012 14:04:37 +0200

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jol994$5a3$1@inews.gazeta.pl...

    > W przypadku o którym napisałem powyżej zjazd łącznie z projektem chyba
    > miał
    > wynieść w okolicy 7 czy 8k, ponieważ znajdował się rów dla którego
    > należało
    > pod zjazdem zrobić przepust - najśmieszniejsze jest to, ze rowu tam nie
    > było
    > 20 lat temu z tego co zeznają tubylcy, nie ma obecnie i pewnie przez
    > najbiższe kilkanaście lat nie będzie, jeżeli w ogóle się kiedyś pojawi.
    > Ale powiatówka chciała tak na wyrost...

    Logika cwaniaków drogowców jest taka że jak nie ma rowu to trzeba nakazać go
    wykonać gdy zachce ci się przypadkiem zrobić zjazd. Nie zgodzisz się to ci
    nie dadzą zgody na zjazd z drogi. Nawet gdyby przed i za działką żadnego
    rowu nie było to i tak wymagają go wykonać.
    Wiesz dlaczego? Z chwilą gdy pojawia się rów melioracyjny, staje się
    urządzeniem technicznymo a z prawnegu punktu widzenia przestaje być twoją
    własnością lecz własnością drogowców. U mnie niedaleko tak załatwili gościa.
    Gdy sprzedawał działkę okazało się że geodeta co prawda potwierdził ponownie
    wytyczając granicę aż do drogi ale drogowcy twierdzą że to jest ich bo tam
    jest ich rów jako urządzenie techniczne. Tyle że ten rów został wykonany
    przez sprzedającego kiedyś tam, gdy chciał mieć zjazd z drogi bo drogowcy mu
    tak nakazali. Okazało się że działka została okrojona o szerokość rowu czyli
    o jakieś 2,5 metra i drogowcy uważają że to jest ich. Kłóć się teraz z nimi.
    Drogowcy nie wykupili tego kawałka ziemi od niego. Nie dostał ani grosza.
    Mało tego, kiedyś ponoć jakieś kamienie trzymał to mu chcieli za zajęcie
    pasa drogowego wlepić karę. Płacić podatek musi, w księdze wieczystej jest
    wpisane że to jego własność a drogowcy uważają że to jest ich.

    Marek