    From: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zjazd a odbiór domu
    Date: Sun, 13 May 2012 14:21:31 +0200

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jol994$5a3$1@inews.gazeta.pl...

    > aby dostać pozwolenie na budowę musiałeś dostarczyć dokument z projektem
    > zjazdu - przynajmniej tak wymagali w moim powiecie jak się przymierzałem
    > do
    > budowy na innej działce z której w efekcie zrezygnowałem.

    W sytuacji gdy nie ma ważnego planu zagospodarowania przestrzennego,
    pozwolenie na dom dostać można tylko w trybie administracyjnym.
    Możliwe że inne sa wtedy wymogi. Ja tak w każdym bądź razie miałem i u mnie
    w pozwoleniu na budowę domu nie było wymogu na budowę zjazdu. Tak nawiasem
    mówiąc to tubylcy (i sprzedający) twierdzą że tu zjazd był zawsze na pole
    dla maszyn ale na mapach tego nie ma. Ja tylko go wykorzystałem jako coś co
    istnieje fizycznie. Wydział architektury miał trzykrotnie możliwość
    nakazania wymogu budowy zjazdu. Przy pozwoleniu na budowę, przy odbiorze
    budynku oraz przy wykonaniu ogrodzenia od strony drogi. Pisałem do nich
    pismo zgłaszające zamiar wykonania ogrodzenia wraz z furtką i bramą
    zjazdową. Przekazałem plan na którym było ogrodzenie i miejsce furtki i
    bramy. Oni to skierowali do drogowców w celu podjęcia decyzji. Drogowcy
    zarządali tylko jednego, aby ogrodzenie było oddalone od osi jezdni o 6
    metrów. Jest to żwirowa droga o zmiennej szerokości około 4 metrów według
    planów. Na zapytanie moje jak ustalić jej szerokość,w którym miejscu
    podpowiedziano łaskawie że w najmniej korzystnym miejscu dla mnie zmierzyć 6
    metrów i dla świętego spokoju dodać 20cm. Tak zrobiłem. Inną sprawą jest że
    nie wiem co myślą drogowcy czy uważają że to już ich ten pas od ogrodzenia
    do krawędzi jezdni czy nie ale jak budowano niedawno kanalizację to wydział
    architektury mnie się pytał o zgodę wybudowania kanalizacji która biegnie
    częściowo w mojej działce a cześciowo w granicy z drogowcami.

    Marek