  • 1. Data: 2011-07-23 09:43:36
    Temat: bateria z teromstatem
    Od: "LUKAS" <q...@o...pl>

    Witam

    Mam dylemat czy kupic do kabiny prysznicowej baterie z termostatem czy bez ?
    Nie stac mnie na baterie HANS GROHE za 1500 i wiecej, wiec szukam cos max
    do 800 , no gora 1000 zł

    Tylko pytanie jak to dziala i czy potrzebne kiedy mieszkam sam...., dzieci
    nie mam

    Czy jesli temp. wody ustawiona jest na np. na 35 stopni to w momencie
    otworzenia kranu leci od razu taka woda czy zajmuje to np 1,2 czy 15 s ,
    zanim termostat ustawi sie tak , aby zmieszac odp. wode zimną z cieplą , aby
    uzyskac te 35 stopni
    Chodzi mi glownie o czas.., bo jesli dlugo to szybciej gałką od kranu
    ustawie sobie odp. temperaturę...

    Co sądzicię o takich bateriach, warto doplacac parę stów?

  • 2. Data: 2011-07-23 10:13:47
    Temat: Re: bateria z teromstatem
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "LUKAS" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ustawie sobie odp. temperaturę...
    >
    > Co sądzicię o takich bateriach, warto doplacac parę stów?

    Ja bym nie dopłacał - nie widzę sensu w takim czymś. Taka bateria ma sens
    tylko i wyłącznie w przypadku gdy źródłem ciepłej wody jest zasobnik
    (bojler) lub CWU jest centralnie dostarczana.
    Szybkość działania jest zależna od tego czy masz cwu pod kranem (cyrkulacja)
    czy też musisz wypuścić z rur wodę zimną aby poleciała ciepła.
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2011-07-23 10:26:29
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    Pod prysznic to fantastyczna sprawa.

    Jak nie chcesz HG to polecam Kludi.
    Mam i działa bardzo dobrze i do tego ładna.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 4. Data: 2011-07-23 10:54:22
    Od: "Gejzero SQ3OGX" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Szybkość działania jest zależna od tego czy masz cwu pod kranem
    > (cyrkulacja) czy też musisz wypuścić z rur wodę zimną aby poleciała
    Przypuszczam że koledze chodziło o szybkość stabilizowania się samej
    baterii.( przy założeniu że ciepła woda jest dostępna odrazu po jej
    odkręceniu)
    Ja mam jakiegoś taniego hansgrohe kupionego w zestawie za jakies kilka
    stówek, napewno było to poniżej 500 zł niecałe 3 lata temu.
    Sprawuje się bardzo dobrze a czas stabilizacji temp. zależy w znacznym
    stopniu od pojemności cieplnej samej baterii.
    Gejzero

  • 5. Data: 2011-07-23 13:14:25
    Od: quent <x...@x...com>

    On 2011-07-23 11:43, LUKAS wrote:
    > Co sądzicię o takich bateriach, warto doplacac parę stów?

    Kurcze, gdyby nie marketoidy to nigdy sam nie wymyslilbym sobie potrzeby
    posiadania jakiejs termostatycznej baterii, kabin z hydromasazem,
    wolnoopadającej deski w klozecie itp. dupereli.

    Za 1500 zl można dziś kupić wzmak AV do kina domowego z DLNA, 4
    wejsciami HDMI, Ipod i z autokalibracją ;-)

    Ale rozumiem, każdemu wg. potrzeb.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 6. Data: 2011-07-23 14:43:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Co sądzicię o takich bateriach, warto doplacac parę stów?

    Dla mnie to jeden z najlepszych wynalazkow hydraulicznych. Wygoda jest po
    prostu nie do przecenienia i nie musi to byc 1500zl. Spokojnie w sklepach
    kupisz za nie wiele ponad 200zl, choc nie mam pojecia jak to dziala. Ja
    kupilem Kludi Zenta z zestawem natryskowym za jakies 500zl i taka smialo
    moge polecic.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2011-07-23 14:52:02
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]
    > wolnoopadającej deski w klozecie itp. dupereli.
    >
    > Za 1500 zl można dziś kupić wzmak AV do kina domowego z DLNA, 4 wejsciami

    Mozna tez starego Mercedesa 300 D, albo ponton "Stynka".

    > Ale rozumiem, każdemu wg. potrzeb.

    Ludzie pisuja tez, ze prowadnice Blum do szuflad to snobizm i przerost
    formy. Ja mam wolnoopadajaca deske i wspomniane szuflady. Wygoda korzystania
    z tego to cos wiecej jak snobizm niestety. Ale zeby to wiedziec to trzeba z
    tego troche pokorzystac. Innymi slowy, sa rzeczy bez ktorych mozna sie
    obejsc, ale jak je sie pozna to nie chce sie miec tradycyjnych rozwiazan.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2011-07-23 17:35:05
    Od: ŁC <a...@r...to>

    Dnia Sat, 23 Jul 2011 16:52:02 +0200, Maniek4 napisał(a):

    > Ludzie pisuja tez, ze prowadnice Blum do szuflad to snobizm i przerost
    > formy.

    Z servo-drive to rzekłbym, że trochę i owszem ;-)

    --
    ŁC
    Obrączka ślubna - jedyne odznaczenie za odwagę, które nosi się na palcu

  • 9. Data: 2011-07-23 17:50:35
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 23-07-2011 o 11:43:36 LUKAS <q...@o...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Mam dylemat czy kupic do kabiny prysznicowej baterie z termostatem czy
    > bez ?
    Z termostatem :) ja niestety kupiłem kabinę z baterią wkomlecie
    bez termostatu i jest tragedia z regulacją, długi wężyk od baterii
    do natrysku powoduje duże opóźnienie w regulacji.
    Drugi natrysk mam z termostatem i to jest to :)

    Do tego jest potrzebne stabilne źródło ciepłej wody czyli
    zbiornik a nie piec dwufunkcyjny.

    > Nie stac mnie na baterie HANS GROHE za 1500 i wiecej, wiec szukam cos
    > max
    > do 800 , no gora 1000 z?
    Są tańsze i też się dobrze spisują.

    > Tylko pytanie jak to dziala i czy potrzebne kiedy mieszkam sam....,
    > dzieci
    > nie mam
    Wygoda :)

    > Czy jesli temp. wody ustawiona jest na np. na 35 stopni to w momencie
    > otworzenia kranu leci od razu taka woda czy zajmuje to np 1,2 czy 15 s ,
    Zajumje to czas bo ciepła woda musi ci dojść do kranu, potem ona omywa
    termostat
    przed opuszczeniem wylewki, jak się za bardzo ociepli to termostat
    przymyka ciepłą
    i dodaje zimnej. Ma jakieś tam małe opóźnienie, ale w sumie góra 1-2sek,
    zależy
    od klasy baterii :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 10. Data: 2011-07-23 19:08:00
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > Spokojnie w sklepach
    > kupisz za nie wiele ponad 200zl, choc nie mam pojecia jak to dziala.

    Ja mam taką za ok dwie stówy i uważam, że nic lepszego/droższego nie
    trzeba. Ustawiam sobie 38 stC i jest miło-ciepła woda, przekręcam na 42
    - już robi się cieplejsza 'miło-ciepła'..., jak daję powyżej, to zaczyna
    parzyć...

    Czy szybko działa...? Normalnie :-) Tu nie żadne tam wyścigi, a jak
    skacze ciśnienie w instalacji, to ona sama się dopasowuje, a ja już nie
    muszę nią kręcić, żeby sobie doregulować, bo chwilowo się za zimna woda
    zrobi...

    Tych tysiąc zł, to moim zdaniem już trochę szkoda na coś takiego jak
    bateria do prysznica, ale... co kto lubi... :-).

    pozdr
    Robert G.