  • 1. Data: 2013-04-17 14:13:28
    Temat: biedronka afrykańska
    Od: "Ozon" <s...@b...ru>

    Dzisiaj widziałem pierwszy raz taką. Ale nie w Afryce, tylko w Lublinie.
    Podobno zabierają się do wygryzania naszych biedronek. Czy one jedzą mszyce?
    Czy to jakieś ALIENS? Tępić to, czy nic nie robić?

    Ozon

  • 2. Data: 2013-04-17 16:44:04
    Temat: Re: biedronka afrykańska
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Ozon napisał:

    > Dzisiaj widziałem pierwszy raz taką. Ale nie w Afryce, tylko w Lublinie.

    A nie azjatycką przypadkiem? Ja widziałem portugalską. Wszędzie są,
    w Lublinie też.

    > Podobno zabierają się do wygryzania naszych biedronek. Czy one jedzą mszyce?
    > Czy to jakieś ALIENS? Tępić to, czy nic nie robić?

    Mszyce żrą może nawet lepiej od naszych. Podobno nawet ludzi, ale ja bym
    tego nie demonizował. Tępienie nic nie da. Więc trzeba polubić.

    Jarek

    --
    Po cholerę toto żyje?
    Trudno powiedzieć, czy ma szyję,

  • 3. Data: 2013-04-17 16:45:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Ozon napisał:

> [...]

    Mszyce żrą może nawet lepiej od naszych. Podobno nawet ludzi, ale ja bym
    tego nie demonizował. Tępienie nic nie da. Więc trzeba polubić.

    ohyda

  • 4. Data: 2013-04-17 17:59:09
    Od: "Ozon" <s...@b...ru>

    > A nie azjatycką przypadkiem? Ja widziałem portugalską. Wszędzie są,
    > w Lublinie też.

    sprawdzę w necie fotkę i poinformuję, co to za gad.
    O3

  • 5. Data: 2013-04-17 18:03:43
    Od: "Ozon" <s...@b...ru>

    Użytkownik "Ozon" <s...@b...ru> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości

    > sprawdzę w necie fotkę i poinformuję, co to za gad.

    tak, to azjatycka. Jakaś taka... nieprzyjemna jest.
    a tu podobno plaga, nie wiedziałem, ja nie stąd.
    http://www.mmlublin.pl/429634/2012/10/22/azjatyckie-
    biedronki-zaatakowaly-lublin?category=news

    Ozon

  • 6. Data: 2013-04-18 15:41:51
    Od: skrybaogrodowy <s...@o...pl>

    W dniu środa, 17 kwietnia 2013 14:13:28 UTC+2 użytkownik Ozon napisał:
    > Dzisiaj widziałem pierwszy raz taką. Ale nie w Afryce, tylko w Lublinie.
    >
    > Podobno zabierają się do wygryzania naszych biedronek. Czy one jedzą mszyce?

    Bierdonka, to bierdonka. Żre szmyce i o to chodzi. Nie jestem szowinistą i jest mi
    obojętne czy ona polska, hiszpańska, azjatycka czy afrykańska. Byleby swą pozytywną
    rolę w ogrodzie wykonywała. A, że bierdonka też stworzenie boże, to i czasem człeka
    skubnąć może. Będzie ich nadmiar to ptaszory nadwyżkę wyżrą, bo lubią wałęsające się
    białko.
    :-))
    Pozdrawiam wielokropkowo
    skryba

  • 7. Data: 2013-04-19 00:08:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    skrybaogrodowy napisał:

    > A, że bierdonka też stworzenie boże, to i czasem człeka skubnąć może.
    > Będzie ich nadmiar to ptaszory nadwyżkę wyżrą, bo lubią wałęsające się
    > białko.

    Z ptaszorami jest tak, że taki biedronkę zżera najwyżej raz w życiu, kiedy
    jest jeszcze młody i głupi. Później już pamięta, by tego czerwonego nie
    tykać, bo dziób wykrzywia sakramencko.

    Jarek

    --
    Biedroneczki są w kropeczki i to chwalą sobie
    U motylka plamek kilka służy ku ozdobie

  • 8. Data: 2013-04-19 21:34:13
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    A może zaczną gustować w kleszczach?
    Już mnie skurczybyk jeden dopadł jak sprzątałem pod lasem worki foliowe
    które wiatr przyniósł.

    Marek