eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieciekawe czy patrząc w dłuższej perspektywie warto w ogóle budować domy lub kupować mieszkania › Re: ciekawe czy patrząc w dłuższej perspektywie warto w ogóle budować domy lub kupować mieszkania
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 14 May 2014 02:12:15 -0700 (PDT)
    Subject: Re: ciekawe czy patrząc w dłuższej perspektywie warto w ogóle budować
    domy lub kupować mieszkania
    From: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 14 maja 2014 10:27:23 UTC+2 użytkownik j...@g...com napisał:
    >A jak oceniasz perepktywy wynajmu mieszkania w okresie np przysżłych 10-15 >lat.
    Szklana kula się popsuła;)
    >To się pewnie wiąże z sytuacją na rynku pracy w Twoim rejonie, ale zapewne >też
    jakieś adekwatne prognozy rynku pracy są.
    Podobno ma być tylko lepiej(na rynku pracy)

    > Jesteśmy teraz tanim rynkiem pracy dla inwestorów zagranicznych ale ten trend
    >idzei w stronę Azji i ciekawi mnie jak to będzie wyglądało za 15 lat.
    Wyżej piszę że lokalna duża firma produkcyjna sprowadza sobie pracowników ze
    wschodu(5zł/godz) a Polacy wyjeżdżają na zachód(5eur/godz)
    >Niewątpliwie ma to związek z nieruchomościami bo kredyty na tym rynku są >udzielane
    na 15-30 lat.
    Póki co ze znalezieniem lokatora na mieszkanie 40-50mkw(2p+k) nie ma u nas kłopotu, i
    mieszkanie takie samo na siebie zarabia. Pisuje tu gościu(zapomniałem nicka) z innej
    części Polski który też kupuje mieszkania na wynajem i jak pisał przy 3-4
    mieszkaniach można już u nich z tego żyć.
    U nas zauważyłem dziwna sprawę: jedna z moich pracownic i dwoje znajomych w ostatnim
    roku kupowało mieszkania. Nie interesował ich kompletni rynek wtórny tylko nowe od
    "developera". a mieszkania na rynku wtórnym(szczególnie z licytacji komorniczych lub
    przetargów organizowanych przez miasto)można nabyć sporo taniej, wyremontować je wg
    własnego uznania a lokalizacje bez porównania bardziej atrakcyjne itp. Chyba taka
    trochę moda/wygoda czy strach przed remontem. tylko ze od dewelopera to tez
    najczęściej stan deweloperski i kasy trochę włożyć trzeba. Jest tez pewien
    opór/strach przed kupowaniem na przetargach czy licytacjach(tu można na prawdę fajne
    nieruchomości kupić), ludziska wola zapłacić więcej a kupić od "dewelopera".
    A jak budują "developerzy" to temat na osobna dyskusję.;)