    From: robercik-us <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: dachówka czy blachodachówka
    Date: Sun, 31 Jan 2010 19:19:55 +0100

    69Robert pisze:
    [..]
    > i zastanawiam się jakie byłyby róznice w kosztach przy kryciu dachu
    > blachodachówką w porównaniu do dachówki. Z tego co już się doczytałem w
    > sieci już sama konstrukcja dachu pod blachę będzie delikatniejsza, czyli
    > tańsza. Prosze jednocześnie o informację co należy uczynić, by dostosować
    > powyższy projekt do blachodachówki.

    Udać się do architekta, który i tak musi nanieść zmiany związane z
    adaptacją.
    Koszt na pewno będzie niższy, ale o ile...? poszukaj w sieci ofert,
    wyślij zapytania to Ci wyliczą jaka będzie różnica między dachówką, a
    blachodachówką.
    Na więźbie zyskasz co najwyżej kilka stów, na pokryciu może kilka
    tysięcy, ale czy warto? Lepiej zrobić dach porządnie, a zaoszczędzić na
    klamkach i balustradach oraz kafelkach włazience i kuchni :-))). Ale...
    co dla kogo :-)

    [..]
    W zakładce "koszty budowy" podano orientacyjny koszt w
    > wysokości ok. 233.000 zł z tym,

    PLUS PODATEK VAT !!!

    że jest to szacunek na pierwszy kwartał 2007
    > roku. Jak orientacyjnie te koszty mogły się zmienić na dzień dzisiejszy???

    To, co napisali może wystarczyć pod warunkiem, że budujesz systemem
    gospodarczym, sam troszczysz się o dostawy materiałów, część prac
    wykonujesz sam, albo przy pomocy szwagra, a standard wykończenia
    przyjmujesz 'średni'. Zresztą najbardziej możesz pojechać z kosztami
    właśnie na wykończeniu. Dlatego bez sensu jest oszczędzać na
    konstrukcji. Trzeba po prostu tę część budowy przeprowadzić zwyczajnie
    DOBRZE i nie oszczędzać na materiałach, bo do tych prac potem już nie
    wrucisz. Wykończenie natomiast, to sprawa, którą zawsze można sobie po
    kilku latach zmodyfikować/zmienić, co zresztą masa ludzi robi mimo, że
    wcześniej władowali mnóstwo kasy w ekstra bajery :-)

    pozdr.
    robercik-us