    From: "Tornad" <t...@h...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: drenaż budynku
    Date: Mon, 02 Aug 2010 23:25:36 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > Druga sprawa to drenaż. Panowie, którzy chcą go jutro robić powiedzieli,
    > że rury drenażowe będą na głębokości takiej jak rury od burzówki! A
    > fundamenty są na głębokości ok 140 cm i na takiej wg moich internetowych
    > lektur powinny znajdować się rury drenażowe. Pan, który tam wszystko
    > nadzoruje stwierdził, że będzie ok, ale na chłopski rozum to nie może
    > być dobrze, przecież woda będzie pod drenażem i tak płynąć do piwnicy.
    >
    > Foty:
    > http://tinyurl.com/34pfc96
    >
    > --
    > Pozdrawiam
> [...]
    To jest sprawa bardziej administracyjna. Nie wiem, moze zebrac podpisy i
    wyslac pismo do pana Prezesa, udrzec mordke na walnym zebraniu, ze wydaja
    wasze cinzko zarobione piniadze na inwestycje, ktore z zalozenia sa
    technicznie bledne. Albo porozmawiaj z jakims adwokatem i jak Ci piwnice
    zaleje zazadaj wysokiego odszkodowanaia. za drogi sprzet, ktory tam masz.
    W kazdym razie drenaz odwadniajacy piwnice, obnizajacy poziom wod gruntowych
    ponizej posadzki piwnicy musi byc wykonany na rzednej ponizej dna tej
    posadzki. Woda do gory nie poplynie chyba, ze zarzad podjal taka uchwale, wyda
    odpowiedni postulat czy dekret... Rozne rzeczy w spoldzielniach sie dzieja;
    ciekawiloby mnie czy ta firma zostala wybrana z przetargu czy tez po
    znajomosci. I ile wykonanie tego drenazu kosztuje.
    Pzdr.
    Tornad