    From: Pete <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: e komputerowcy
    Date: Fri, 7 Dec 2018 13:33:57 +0100
    <0...@g...com>
    <1...@g...com>
    <puatj5$lmb$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@g...com>
    <pudea5$5iq$1@node1.news.atman.pl>
    <e...@g...com>
    <pudjcb$aln$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@g...com>

    W dniu 2018-12-07 o 12:15, Adam Sz. pisze:

    > Chyba jednak nie wiesz o czym piszesz :-)
    > Czemu policzyłeś dwa razy vat? :D

    Bo tylko połowę VATu od rat lizingowych odliczysz. Drugą połowę płacisz
    du US.
    I od 2020 najprawdopodobniej również tylko połowę netto zaliczysz do KUP
    :P

    > Jak sprzedaję za 65k to na fakturze jest 15k vatu i więcej nie oddam.
    > A w zależności jaką masz fakturę końcową - to tyle jeszcze sobie
    > skorygujesz.
    >
    > Dla przykładu mam teraz CHRa z wykupem 20k pln netto. Jak go sprzedam
    > za ~60k netto (~74k brutto, czyli 14k vatu) w miesiącu w którym go
    > wykupię, to oddam do US:
    >
    > - 14k vatu minus korekta 2300 pln:
    >
    > https://scr.pgr.pl/2018/12/2018-12-07_12-09-12-40828
    .png

    Chłopie,
    to jest kwota korekty VAT, którą TY musisz oddać po odliczeniu.
    Czyli jeśli sprzedajesz zaraz po zakupie, to oddajesz cały VAT odliczony
    przy zakupie - czyli właśnie te 2300

    > Czyli ~11,7k pln

    Czyli 14tys PLN

    > I dochodówka = 19% z 60k = 11,4k pln.

    czyli sprzedając za 74k auto masz koszty:
    24,6 wykup
    14k VAT
    11,4k dochodówka

    czyli 50k kosztów
    ergo w ręce zostaje Ci 20k
    :D

    > Tyle, że od razu kupuję nowe auto z wpłatą 70k pln

    Gdzie masz lesiong z 1. ratą > 50% ??

    i od razu odliczam
    > sobie od niej 50% vat (czyli 6,5k pln) i wrzucam w koszt (póki co 100%)

    Masz na to 3 tygodnie. Od nowego roku tylko 50%

    > czyli prawie 11k pln. W efekcie oddaję do US ~23,1k pln ale odliczam
    > 17,5k pln czyli jestem "w plecy" 5,6k pln. Oczywiście "w plecy" jest
    > w cudzysłowiu bo mam przecież już w kosztach 30k pln brutto z miesięcznych
    > rat (czyli prawie 3k vatu i 4,6k dochodowego) więc i tak jestem do przodu.
    > Plus mam w kosztach ubezpieczenie i paliwo ;)

    Zmień księgową albo doradcę bo tak Ci naściemniał, że aż oczy bolą jak
    to się czyta.

    > Nie po 3 latach tylko na drugi dzień po wykupie :-)
    > pozdr.

    Dobrze sobie to policz
    :D

    --