    From: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: inwestorzy budujcie się to dobry moment :)
    Date: Tue, 13 Apr 2010 17:28:19 +0200

    > Adamie poruszyles ciekawy temat...
    > zastanawiam sie czy w Polsce long term ceny nieruchomosci nie beda rosly w
    > kontekscie demografii wlasnie.....
    > Mam na mysli sytuacje gdy ludzie islamu sie na zachodzie mnoza sie na
    > skale o jakiej biali moga tylko pomarzyc i czy w zwiazku z tym biali
    > chrzescijanie stamtad nie beda uciekac do nas jako do normalnego kraju....

    Normalny kraj to Szwajcaria czy Lichtenstein, tam oficjalnie uchwalono zakaz
    budowy minaretów i spokój. Się muzułmanom nie podoba, mogą wyjechać do
    Senegalu czy Sudanu, droga wolna. Patrząc na warszawską decyzję z ostatnich
    dni o zgodzie na budowę meczetu, to obawiam się, że i u nas wkrótce
    kościelne dzwony będą się przekrzykiwać z nawołaniami mułły na modły
    poranne...
    Problem allahowców można by rozwiązać zabierając zasiłki socjalne, wówczas
    kilkadziesiąt milionów ciapaków i innych dzikusów wróciłyby tam skąd
    przyjechali, ale na razie nie ma ku temu woli politycznej. Pewnie znajdzie
    się po jakimś kolejnym zamachu w imię wiary, morderstwie artysty, który
    śmiał skrytykować islam albo rozróbach gdzie bandy muzułmańskich nierobów
    spalą kilka tysięcy samochodów; via Paryskie przedmieścia.
    Co do wpływu na ceny nieruchomości - w jakimś stopniu możesz mieć rację,
    osobiście znam kilku niemiaszków, którzy z pewnym obrzydzeniem musieli
    przyjąć pracę w Polsce, bo u siebie byliby bezrobotnymi a żeby dogadać się w
    sklepie, musieliby uczyć się tureckiego. Jeśli degrengolada w tzw." starej
    unii" potrwa jeszcze kilka lat, to jakiś procent co rozsądniejszych niemców
    czy holendrów zjedzie do krajów gdzie społeczeństwo jest w miarę jednolite
    etnicznie i kupi tam nieruchomość. Padnie na Polskę, Czechy, Szwajcarię,
    Lichtenstein, Norwegię, częściowo także pribaltikę czy Finlandię. Jednak
    znaczącego bumu nie przewiduję.
    --
    AS