  • 1. Data: 2013-05-29 10:23:53
    Temat: jak rozmnozyc bez
    Od: Marek <m...@g...pl>

    Witajcie!

    Czy jest jakis latwy, amatorski sposob na rozmnozenie bzu?

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 2. Data: 2013-05-29 14:56:11
    Temat: Re: jak rozmnozyc bez
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 29 May 2013 10:23:53 +0200, Marek napisał(a):

    > Witajcie!
    >
    > Czy jest jakis latwy, amatorski sposob na rozmnozenie bzu?

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?36035-Bez-
    lilak-rozmna%C5%BCanie
    jednak mnie to nie bardzo przekonuje, bo jeśli dany egzemplarz jest
    szczepiony, no to odrosty nie mają prawa być tą oczekiwaną szlachetną
    odmianą.
    --
    XL
    "Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę,

  • 3. Data: 2013-05-29 15:04:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Czy jest jakis latwy, amatorski sposob na rozmnozenie bzu?

    Mój robi to całkiem profesjonalnie bez niczyjej pomocy. Podstępnie
    wypuszcza podziemne pędy i metr po metrze opanowuje cały dostępny
    teren, tworząc trudny do przebycia gąszcz. Nawet zimą te badyle nie
    potrafią długo wytrzymać w spoczynku. Pod śniegiem wypuszczają cała
    masę długich łodyżek z bladymi listkami, które zaraz po nastaniu
    cieplejszych dni przekształcaja się w zielone zarośla. Nieraz już
    się zastanawiałem, jak mu te chęci do mnożenia się ograniczyć.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2013-05-30 09:07:51
    Od: mal <m...@g...com>

    Marek :

    Bez? Bez problemu, właśnie tak jak opisał mój przedmówca.

    mal

  • 5. Data: 2013-05-30 14:02:11
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 30 May 2013 00:07:51 -0700 (PDT), mal napisał(a):

    > Marek :
    >
    > Bez? Bez problemu, właśnie tak jak opisał mój przedmówca.
    >
    > mal

    Ale nie odmianowy szczepiony - zaznaczam.

  • 6. Data: 2013-05-30 14:52:10
    Od: mal <m...@g...com>

    Ikselka:

    > Ale nie odmianowy szczepiony - zaznaczam.

    Właśnie "szczepiony odmianowy" kończy kwitnienie, zasadzony w ten sposób parę lat
    temu

    mal

  • 7. Data: 2013-05-30 20:46:08
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 30 May 2013 05:52:10 -0700 (PDT), mal napisał(a):

    > Ikselka:

    > Właśnie "szczepiony odmianowy" kończy kwitnienie, zasadzony w ten sposób parę lat
    temu

    > mal

    Jest to z gruntu (nomen omen) niemożliwe i tyle - tzn żeby szczepiony
    SZLACHETNY lilak dawał odrosty tyż szlachetne :-]
    Chyba że z ODKłADAMI pomyliłeś, no ale to też błąd i to Twój.

  • 8. Data: 2013-05-30 20:58:14
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 30 May 2013 20:46:08 +0200, Ikselka napisał(a):

    > Jest to z gruntu (nomen omen) niemożliwe i tyle - tzn żeby szczepiony
    > SZLACHETNY lilak dawał odrosty

    (uściślam: pędy wyrastające z korzeni podkładki)

    > tyż szlachetne :-]
    > Chyba że z ODKłADAMI pomyliłeś, no ale to też błąd i to Twój.

    j.p.

  • 9. Data: 2013-05-30 21:04:27
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-05-29 10:23, Marek pisze:

    "jak rozmnozyc bez?"
    cóż, "bez" to dość łatwo się rozmnożyć, gorzej "z"...
    ;-))
    BPNMSP

  • 10. Data: 2013-05-30 22:20:56
    Od: Leszek Serdyński <l...@o...pl>

    > Dnia Thu, 30 May 2013 05:52:10 -0700 (PDT), mal napisał(a):

    > Jest to z gruntu (nomen omen) niemożliwe i tyle - tzn żeby szczepiony
    > SZLACHETNY lilak dawał odrosty tyż szlachetne :-]

    Możliwe, ponieważ szlachetne odmiany nie muszą być szczepione. Mogą być np.
    in-vitro:

    http://www.in-vitro.pl/oferta.php?m0=3&p=19

    Leszek