    From: "kogutek" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: kompresor
    Date: Thu, 01 Jul 2010 23:52:54 +0200
    Sender: n...@n...onet.pl

    > UĹźytkownik "kiki" <k...@k...net> napisaĹ&#65533; w wiadomoĹ&#65533;ci
    KtĂłry
    gĹ&#65533;oĹ&#65533;niejszy?

    > PodĹ&#65533;Ä&#65533;czÄ&#65533; sie pod wÄ&#65533;tek z pytaniem n/t kompresorĂłw:
    czym tak wĹ&#65533;asciwie
    róşnia
    > sie od siebie kompresory olejowe od bezolejowych? Znaczy tak, wiem, Ĺźe jeden
    > moĹźe pluÄ&#65533; olejem, drugi tego nie bÄ&#65533;dzie robiĹ&#65533;, chodzi mi
    bardziej o to,
    > ktĂłry bÄ&#65533;dzie cichszy, trwalszy, taĹ&#65533;szy, droĹźszy, wydajniejszy,
    itp.
    > Zastosowana: ogĂłlnowarsztatowe, raczej z regularnÄ&#65533; potrzebÄ&#65533;
    otrzymywania
    > powietrza czystego, niezaolejonego, ale moĹźe da siÄ&#65533; to
    zaĹ&#65533;atwiÄ&#65533; dokĹ&#65533;adajÄ&#65533;c
    > do kompresora olejowego jakiĹ&#65533; porzÄ&#65533;dny filtr-odolejacz?
    >
    > J.

    W sklepach z kranami i rurami można kupić nagwintowane odcinki rur. Potrzebujesz
    o dużej średnicy. Tak minimum 2 cale. Do tego dwie zaślepki. Robisz z tego
    zbiornik. W zaślepkach montujesz końcówki do przewodów. W środek sypiesz drobno
    potłuczony koks. Trzeba jeszcze zrobić zabezpieczenie żeby koks nie był porywany
    przez powietrze. Mogą być wióry albo nierdzewne zmywaki. Takiego odolejacza
    używałem bez zmiany koksu przez kilka lat. Współpracował z pistoletem do
    spawania tworzyw sztucznych. Do spawania potrzebne jest bardzo czyste pod
    względem zawartości oleju powietrze. Niektórzy używają sprężonego powietrza z
    butli. Patent z koksem daje pewno bardziej zanieczyszczone powietrze niż można
    kupić w butlach. Ale jest skuteczniejszy niż wszystkie inne kupne odolejacze
    mechaniczne. Wszystkie sprężarki tłokowe są głośne. kiedyż miałem sprężarkę trzy
    cylindrową. Ta dopiero była głośna. Trochę pomogło założenie na dolocie tłumika
    od samochodu. Jak ma być cicha to tylko śrubowa. A jak potrzeba powietrza bardzo
    mało ale ciągle. Albo dużo przez chwilę, tak że zbiornik wyrównawczy wystarczy.
    To tylko sprężarka od lodówki. Nie może być nowa bo się zatrze.