    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mury zew i nosne z czego
    Date: Sun, 10 Jan 2010 12:49:37 +0100

    Użytkownik "kiki" <k...@k...net> napisał w wiadomości
    news:hibcuk$6hj$1@opal.futuro.pl...

    > zamki miałem na myśli i poziomą spoinę, którrej nie zaklejają często
    > zaprawą tylko muruja na dwa paski zaprawy.

    Może w tym przypadku tak, ale nie wiem czy to nie lepsze rozwiązanie gdyż
    zaprawa ma gorsze właściwości niż pustak więc im jej mniej tym lepiej.
    Ściana od dołu zakmnięta bo stoi na papie a od góry zamknięta szczelnie
    wieńcem. W takim przypadku jedyne czego się obawiałem to nadmierne
    poszatkowanie ściany kołkami do styropianu. I tak co drugi nie trzyma bo
    komory są wiertłem zdemolowane przez bolków co to umiaru w nacisku nie mają.
    W wielu publikacjach jest napisane że kołki powinno stosowac się w
    budynkach powyżej iluś tam dopiero metrów. W małych budynkach wystarczy że
    będa kołki w pierwszym pasie oraz wokół otworów okiennych i drzwiowych. I
    tak mam właśnie zrobione.

    Marek