    From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: mury zew i nosne z czego
    Date: Sun, 10 Jan 2010 12:59:11 +0100

    Tornad <t...@o...net> wrote:

    > Mysle, ze po tym moim wyjasnieniu nie nabawisz sie stressu?:)

    Stresu nie, bo choć twoje wytłumaczenie brzmi sensownie, to myślę
    jednak, że w praktyce, przynajmniej u mnie nie wygląda to tak
    tragicznie. Murarz nakładając zaprawę kładł jej dwa dość mięsiste
    wałki. Następnie ustawiając na nich pustaka rozgniatał je tak, że
    one się rozchodziły na boki. To co na zewnątrz wyrównywał kielnią, a
    to co do wewnątrz, jak przy rznych podkuciach mi obecnie wychodzi na
    światło dzienne - na ogół się ze sobią albo niemal stykało, albo po
    prostu stykało. Tak więc u mnie tych kominów przez całą ścianę nie
    ma z całą pewnościa, być może gdzieniegdzie są kominy na wysokość
    paru pustaków. A wytrzymałość - no bez przesady, jeśłi nawet pustak
    jest podparty na mniejszej o 10% powierzchni, to chyba nie spowoduje
    to katastrofy :-)

    J.