  • 1. Data: 2012-11-15 23:00:53
    Temat: ocena projektu
    Od: "Marcin Ł" <k...@g...pl>

    witma,
    jako ze stoje przed wyborem projektu domu prosze o ocene:

    http://www.extradom.pl/projekt-domu-telesto-ii-WOE10
    18?lustro=1

    zalezy mi na oknie w lazience podwojny garaz biuro na parterze... ~120-130
    m2

    wyczytalem ze czesc projektow krotko mowiac srednio nadaje sie do
    mieszkania - chodzi o rozmieszczenie pomieszczen itd.
    prosba o ocene mojego kandydata. dzialka 30x30m wejscie od zachodu.
    ogladalem dziesiatki gotowcow i ten jest najblizszy idealowi.

    pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2012-11-16 00:10:57
    Temat: Re: ocena projektu
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Pytanie ile ma wzrostu.
    Kiedyś mi bardzo podobały się domu z użytkowym poddaszem.
    Ale w wakacje bylem w okolicach zakopanego i spałem mniejwięcej w takim pokoju jak
    twoja sypialnia. Jak przywaliłem w sufit głową rano....
    Nigdy więcej

    Zakładając że urządzisz dom wg projektu:

    Fajnie że każda sypialnia ma swoją garderobe. Tylko że mają skosy więc warto
    sprawdzić jaka jest ich realna wielkość

    Sypialnia master powinna mieć balko a nie któraś z dzieci.

    Okna nad łożekiem hmmmm.

    Kuchnia otwarta na jadalnie OK (?) ale na Salon (?????).
    A jak ksiądz proboszcz przyjdzie albo teściowa z niespodziewaną wizytą.
    Pan/Pani Domu za brdzo się będzie stresować.

    Kuchnia w kształcie litery C. Trudny dostęp do szafek w rogach i blatu.
    (Ja od półroku mam dwie linie naprzeciw siebie Polecam)

    Ktoś wchodzi do gabinetu a Ty masz włączony komputer nie na tych stronnach co
    potrzeba ;)

    Zarys ścian zewnętrznych.
    Najlepsze są najprostsze formy.

    ps
    Zanim zaczniesz zastanów się na czym bardziej Ci zależy.
    Mój znajomy ma z zewnątrz super dom. Ale jak się wchodzi do środka to jest taka
    sobie.
    Ja za namową żony wynająłem architekta i wynajeliśmy do drugiego remontu architekta
    wnętrz i było warto. (Fakt że mieszkanie).

    ja bym najpierw próbował kuchnie łazienke pokoje a dopiero później "przykryć" to
    dachem i ścianami. Aby nie było takiej sytuacji że tam gdzie jest pralka nie można
    rozwiesić prania bo za scianą jest piec.

    uf :)

  • 3. Data: 2012-11-16 06:20:13
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "Marcin Ł" <k...@g...pl> wrote in message
    > witma,
    > jako ze stoje przed wyborem projektu domu prosze o ocene:
    >
    > http://www.extradom.pl/projekt-domu-telesto-ii-WOE10
    18?lustro=1

    Dom trudny wykonawczo, ściany szczytowe, doklejony garaż, "jaskółka",
    balkony.
    Oj będzie sie działo.

    Lepiej znajdź dom z dachem kopertowym bez ścian szczytowych.

  • 4. Data: 2012-11-16 07:42:04
    Od: j...@w...pl

    Ja bym szukał dalej, ale może tylko dlatego że znalazłem:
    http://www.projekty.ign.com.pl/projekt_domu/lilia_ii
    /539/opis
    choć moje założenia były inne.
    Projektów są tysiące warto szukać.

    Jeśli chcesz prowadzić biuro i będziesz miał w nim przyjmować gości (klientów) to
    pomyśl by pokój był blisko wejścia i nie kolidował z resztą domu (czyt. nie naruszał
    twojej prywatności).
    Nie ma też co oczekiwać, przy 120-130 m2pu i dodatkowy pokój na parterze nie będzie
    dużej swobody. Kolega Bolko ma sporo racji.

  • 5. Data: 2012-11-16 10:58:30
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Marcin Ł" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Czesc ;-)
    [...]
    > ogladalem dziesiatki gotowcow i ten jest najblizszy idealowi.

    Jakie planujesz CO ?

    Ta spizarnia w kuchni to deko zbyteczna,
    imho wlasnie w tym miejscu powinien byc
    zlew kuchenny, duze okno tarasowe/balkonowe
    na parterze, ladnie wyglada, jesli masz wyjscie
    tuz obok to zrezygnuj z okna tarasowego
    na rzecz normalnego okna.

    IMHO, pokombinuj z lazienka i spizarnia na parterze
    tak zeby powstalo biuro i lazienka.

    pozdrawiam
    Adams

  • 6. Data: 2012-11-16 11:39:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Marcin Ł" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    > wyczytalem ze czesc projektow krotko mowiac srednio nadaje sie do
    > mieszkania - chodzi o rozmieszczenie pomieszczen itd.

    Niestety to prawda.

    > prosba o ocene mojego kandydata. dzialka 30x30m wejscie od zachodu.
    > ogladalem dziesiatki gotowcow i ten jest najblizszy idealowi.

    Ten projekt to jakaś porażka. Nad garażem masz bardzo niski strych.
    Najdroższy jest dach, więc wydasz prawie tyle samo kasy co za pełnowymiarowy
    pokój, a nic z tego nie będziesz miał. Ja wiem, że wielu projektantów tak
    projektuje, aby bryłą była ładna, ale domu nie buduje się na pokaz ale do
    użytkowania. Dlatego lepiej podnieść tam ściany o metr wyżej czego koszt
    będzie znikomy, a zyska się sporo przestrzeni.

    Druga sprawa balkony - po co gdy jest ogród? Balkony mają sens (mocno
    ograniczony) w budownictwie wielorodzinnym w domu wychodzi do ogrodu i tyle.
    Niepotrzebny koszt i mostek termiczny.

    Trzecia sprawa przejście przez dwa pomieszczenia między garażem a domem. To
    jest bez sensu idąc z zakupami masz niepotrzebnie o jedne drzwi więcej do
    otwierania, albo robi się przejście przez wiatrołap albo przez kotłownię.

    Okno w łazience tuż obok drzwi wejściowych to kuriozum samo w sobie i nie
    wymaga chyba komentarza. A nie po to robi się okno by miało ciągle
    opuszczone rolety lub by na nie naklejać folię odblaskową.

    Gdy kuchnia-jadalnia-salon mają kształt "L". Wskazane jest by kuchenka i
    zlew były tak usytuowane by ich nie było widać z kanapy.

    Dwa podwójne wyjścia na taras to dodatkowy koszt - nie jest to błąd
    projektowy, ale trzeba mieć świadomość, że taka stolarka jest droga, a
    wydawać eekstra kilka tysięcy na drzwi których się nigdy nie otworzy nie ma
    sensu.

    Co do piętra to pomysł z garderobami jest fajny na starość, jeśli masz małe
    dzieci to ważniejsza jest duża powierzchnia do zabawy.

    Tyle na szybko. Ogólnie projekt mocno nie przemyślany przez architekta.
    Prawdopodobnie projektował go ktoś kto całe życie mieszkał w bloku i nie
    rozumie realiów mieszkania w domku.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 7. Data: 2012-11-16 12:00:17
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

> [...]
    > Tyle na szybko. Ogólnie projekt mocno nie przemyślany przez architekta.
    > Prawdopodobnie projektował go ktoś kto całe życie mieszkał w bloku i nie

    Napisales to co sam nie chcialem napisac :D

    Tak ten projekt wyglada tak jak piszesz, i masz racje,
    projektował go ktoś kto całe życie mieszkał w bloku,
    dlatego (bez urazy) najczesciej moze sie podobac
    komus kto całe życie mieszkał w bloku i takich
    samych ma "doradców", dlatego
    dobrze z Marcin Ł. dał go do oceny na grupe.

    pozdrawiam
    Adams

  • 8. Data: 2012-11-16 13:14:41
    Od: "twistedme" <t...@o...pl>

> [...]
    > ograniczony) w budownictwie wielorodzinnym w domu wychodzi do ogrodu i tyle.

    Dokładnie tak!

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2012-11-16 14:44:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 listopada 2012 13:14:40 UTC+1 użytkownik twistedme napisał:
> [...]

    Tu pozwole się niezgodzić.
    Balkon przy sypialni od strony ogrodu ma ssens. Nie widze sensu robienia blakonów od
    strony ulicy ale od strony ogrodu jak najbardziej.
    Mamy balkon przy sypialni- często latem wiezorem jakiegos drinka czy piwko wypić. Tak
    samo rankiem kawę z zona często na balkonie pijemy. Poduszki czy kołdry tez często
    zona tam wietrzy.
    Więc u nas balkon sie sprawdza. Koszt dodatkowy to balustrada- 750zł i płytki- 100zł.
    Przyjmijmy 1000zł- nie jest to mało (tyle kosztuje przyzwoita pralka) ale tez nie ze
    wszystkiego trzeba rezygnowac.
    No i jakl szczególnie na muratorze przeglądam dzienniki budów domów z poobcinanymi
    balkonami to wygląda to fatalnie. Ale to juz wina inwestora że ładny wizualnie
    projekt oszpecił obcinając balkony, wykusze itp.
    W druga strone co prawda tez przedobrzyć łatwo.
    Więc kazdy powinien indywidualnie do siebie dobrac.
    To samo z dachem- ładne domy z ładnymi dachami to często wykonawczo dach
    skomplikowany i kosztowny. Ale cos za coś. Jak ktoś lubi proste dwuspadowe(najtańsze
    w budowie) budynki lub woli kosztem oszczędności kilkunastu tysięcy mieszkać w
    stodółce to jego wybór. Tu też trzeba rozwazyc za i przeciw.

  • 10. Data: 2012-11-16 15:12:57
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > wypić. Tak samo rankiem kawę z zona często na balkonie pijemy. Poduszki

    A kuchnie masz na piętrze czy na parterze? Jak już się zejdzie do kuchni po
    piwo lub kawę to nie ma powodu by nie zostać na parterze i tam nie wyjść na
    taras. IMO fajnym pomysłem jest taki mały dodatkowy taras z wyjściem z
    kuchni połączony z dużym obok salonu. Oczywiście wtedy kuchnia nie może być
    od ulicy, ale tego jakoś nigdy nie rozumiałem u projektantów, że często
    kuchnia jest od strony ulicy. IMO od strony ulicy powinien być garaż,
    kotłownia, klatka schodowa itp. dzięki temu powstaje dodatkowy bufor
    chroniący przed hałasem.

    Druga sprawa to robienie sypialni na piętrze IMO nie zawsze jest dobrym
    rozwiązaniem. Często lepiej się sprawdza układ u góry pokoje dzieci, na dole
    sypialnia rodziców. Po pierwsze dlatego, ze kuchnia jest pod ręką, po drugie
    przenosi się mniej dźwięków więc sypialnia rodziców staje się bardziej
    intymna, po trzecie, nie trzeba wtedy trzech łazienek. Wystarczą dwie górna
    dla dzieci, a dolna dla gości i rodziców. W przypadku gdy wszystkie
    sypialnie są na piętrze trzeba wtedy dwie łazienki na górze by rano nie było
    kolejek, a na dole też by się jakaś przydała gdyby jacyś goście nocowali w
    salonie. Po czwarte wreszcie po długiej imprezie łatwiej siędoczołgać z
    salony do sypialni na tym samym poziomie niż wspinać po schodach :-)

    Mieszkaliśmy w obu układach i w nowym domu zdecydowaliśmy się na naszą
    sypialnię na parterze.

    > No i jakl szczególnie na muratorze przeglądam dzienniki budów domów z
    > poobcinanymi balkonami to wygląda to fatalnie. Ale to juz wina inwestora
    > że ładny wizualnie > projekt oszpecił obcinając balkony, wykusze itp.

    To prawda, ale do mnie nie przemawia idea budowy domu by wyglądał. A prostą
    bryłę też można ładnie zaprojektować. Dlatego nie namawiam do obcinania
    wykuszy i balkonów z istniejących projektów, ale do zamówienia projektu bez
    tych dodatków, który od początku będzie tak rysowany.

    Przed budową przeglądnąłem ponad 1000 projektów, dokładnie przeanalizowałem
    kilkadziesiąt z szacunkowymi kosztami. I ostatecznie zdecydowałem się
    zapłacić architektowi by narysował projekt indywidualny. Owszem na starcie
    byłem 10 tys do tyłu, ale sumarycznie wyszło mnie to znacznie taniej, bo mam
    prostą bryłę i funkcjonalny dom który był znacznie tańszy w budowie od
    katalogowych projektów.

> [...]
    > proste dwuspadowe(najtańsze w budowie) budynki lub woli kosztem
    > oszczędności kilkunastu tysięcy mieszkać w stodółce to jego wybór.

    Zwróć uwagę, że dachy które są ładne na wizualizacjach w rzeczywistości nie
    zawsze wychodzą tak dobrze. Bierze się to stąd, ze na wizualizacjach
    wszystko jest idealnie płaskie i równe, a w praktyce np. gąsiory są trochę
    wyższe niż zwykłe dachówki, w koszu widać, że dachówki są docinane, przy
    oknie dachowym i jasnych dachówkach widać ciemny kołnierz uszczelniający
    itd.

    IMO dach powinien być dobrany do wnętrza, a nie odwrotnie, bo więcej czasu
    przebywa się wewnątrz niż patrząc na dom z zewnątrz. Przy dachy
    wielospadowym z lukarnami, często przedpokój na piętrze składa się z
    kilkunastu różnych płaszczyzn i okazuje się, że nie ma tego jak sensownie
    wykończyć by nie raziło w oczy. Podobnie w pokojach na piętrze wiele
    płaszczyzn w jednym pokoju powoduje że nie ma gdzie ustawić szafy, albo
    trzeba stosować kilka źródeł światła bo wisząca lampa nie dociera do
    wszystkich zakamarków.

    Dobry architekt potrafi zaprojektować prosta bryłę tak by wyglądała dobrze a
    nie jak stodoła.

    Pozdrawiam
    Ergie