    Date: Fri, 11 Feb 2011 23:20:03 +0100
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ocieplenie wełną rur w kotłowni ????

    Użytkownik janusz_kk1 napisał:

    > Straty ------------------^
    >

    > więc po zaizolowaniu będzie
    > Prawda, i dlatego należy izolować, ale nie wełną :) bo to daremna robota
    > i strasznie syfiasta.

    Bo wełna pyli przy robocie (i ciuchy w zasadzie do pieca), wełna pyliła
    by potem - czyli owijanie tkanina workową i obgipsowywanie - kupa
    roboty, kupa syfu, byle stuknięcie (wiem, siatka Rabitza albo
    Ledóchowskiego można owinąć ale wówczas trzeba na cement albo wapno,
    gips odpada) i dziura przez którą wełna się sypie...
    Ja wychowałem się w czasach kiedy takie izolacje robiło się z waty
    szklanej (kto jeszcze pamięta - materiał łączący w sobie wszystkie wady
    wełny mineralnej a pozbawiony jej jedynej zalety - taniości bo był
    robiony z pięknego czyściutkiego szkła a nie z żużla wielkopiecowego) i
    pamiętam jaki to był syf.
    Otulina z samogasnącego PE, zwłaszcza jak ma zamek i jest sklejona
    stosowną taśmą to rozwiązanie znakomite - po cholerę się z wełną pieprzyć?

    --
    Darek